Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spitfire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spitfire

    Har en Spitfire stående klar for takeoff for første gang nå. har aldri flydd lavvinge før, og har jo skjønt at dette er vist noe vanskeligere enn å fly høyvingete modeller.
    Kanskje litt for generellt, men hva bør jeg tenke gjennom før denne forlater moder jord?

  • #2
    Kanskje ikke den letteste modellen å starte på lavvinge flyging med men...
    Har du mulighet til å få hjelp med trimming på jomfruturen? eventuelt bruk av treningskabel hvis du har lite erfaring ...

    Jeg har ikke så voldsomt med flyerfaring selv, så jeg pleier å ha med meg en som kan trimme for meg første turen i tilfellet flyet er helt python.
    Flyr som regel selv, men har en ved min side til å justere trimmen altså. Jeg pleier i allefall å ha såpass "rockefot" under jomfruturer så greit å slippe med å "bare" styre jævelskapen... hehe

    Lykke til

    -Exlex-
    ____________________
    : -Exlex-
    : Thor Arne Jensen
    :::::::::::::::::::::::::::

    [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

    Comment


    • #3
      Prøv og få meg deg en som har erfaring som kan ta det opp og ev trimme. det er min erfaring og dobbelt sjekk at alle ror går rett vei. holdt på og lette med høyderoret reversert en gang men oppdaget det på bakken da det ikke ville lette
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Pass nå i alle fall på at tyngdepunktet er rett. Bedre med framtungt enn haletungt. Hvis ikke kan det gå som på denne filmen fra Bodø MFK.
        http://www.sof2fraps.net/film/thomas.mpg
        Mvh
        Lars Erik Arntsen

        Comment


        • #5
          det er lett og le når man ser det, men det også ille og se en slik modell gå i bakken på den måten. (vurderer en slik type fly selv for eksempel warhawk eller corsair) Har prøvd å fly med haletung carosel i sterk vind det er ikke og anbefale. Erfaringen min selv om den ikke er så stor er att er flyet framtungt så går det fint og fly det men du kan ikke fly så sakte, er det baktungt så vet du alldri hva som skjer
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment

          Working...
          X