Announcement

Collapse
No announcement yet.

Depronflis..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Depronflis..

    Vertigoen min har sett sine bedre dager og derfor denkte jeg at jeg skulle lage noe nytt. I går printet jeg ut tegning på Mini 3DX og i dag var den ferdigbygget. Alt limet var tørket så da var det ut i gata for å teste.
    Første turen (på ca 2min) gikk bra men det var noe spesielt med flyet. Det fløy helt annerledes enn Vertigoen. Det hovret av seg selv også.
    Andre turen endte med ett stup og alt for lite høyderorutslag. Den gikk akkurat klar av asfalten og inn i den myke hekken. Der sa det pang for inni den myke hekken var det en ikke så altfor myk søppelkasse.
    Litt skader i vingen men ellers ok.
    På den tredje turen (som varte en stund) var det ikke noe fly igjen da jeg landet. Det hadde løsnet i limskjøytene fordi flyet ikke var stivt nok. All vridningen i kroppen ble for mye for limskjøytene og slik endte det:
    [/img]
    Attached Files
    Run, live to fly, fly to live, aces high!
    Erlend Larssen

  • #2
    Hei.

    Sikkert en spenende tur

    Hva slags materialer og lim er det du bruker?
    Jeg har tenkt på å lage noe lingnende selv. (må få ferdig noen andre prosjekter først)

    Cessnaknuseren
    Cessnaknuseren
    Bjørn Sandbæk

    Dæ går litt mindre lim nå.

    Comment


    • #3
      Synd med flyet ditt. Printa selv ut tegningen til et fly helt likt ditt. I bygge veiledningen sto det med store sorte bokstaver at det IKKE skulle brukes 5 min epoxy i skjøtene på flykroppen. Og hva gjorde jeg? Brukte så klart 5 min epoxy. Og det holdt så klart ikke lenge. Det ene skjøten etter den andre bare sprakk opp på langs. Har nå limt opp igjen alt som er sprukket med 30 min epoxy(som veiledningen sier) og nu går alt så meget bedre. Hvilken lim brukte du forresten erlend?
      Hans P Førde

      Comment


      • #4
        Epoxy? Ja det forklarer vel en del for jeg brukte uhu por...
        Run, live to fly, fly to live, aces high!
        Erlend Larssen

        Comment


        • #5
          Balsa er tingen

          Ingen ting knaser som et balsafly :P :P :P :P
          Lars Norberg

          Comment

          Working...
          X