Announcement

Collapse
No announcement yet.

p4 power til lading med 12v ladere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • p4 power til lading med 12v ladere

    har et P4 pc vrak stående og poweret er ok ..kan gi 12v\15a så det bør jo være nok...men hvordan "slår "jeg det på har funnet ut at det er den største kontakten som går til hoved kortet som styrer dette med bryteren i kabinettet ..men hvem av kablene her må jeg legge over en bryter ?
    Rune Gjelsnes
    Vikersund
    92624841

  • #2
    fant de!

    grønn og blå!
    Rune Gjelsnes
    Vikersund
    92624841

    Comment


    • #3
      Grønn skal til jord (sort) for å slå på, blå skal være -12V hvis det er et standard supply du har, er ikke så sikker på at det er lurt å koble den sammen med noe. (de negative kursene tåler normalt svært lite strøm også, kun brukt av PCer med ISA kort)

      Comment


      • #4
        ok

        jeg kortsluttet mellom de forskjellige til jeg fikk start på det ..men skal sjekke om det fyrer opp med med grønn til jord ....men jeg tar ut spenning ifra gul og sort fra de kontaktene som går til disker osv?kan jeg da også koble bryteren mellom den grønne og den sorte som er jord til "ladeutaket"?
        Rune Gjelsnes
        Vikersund
        92624841

        Comment


        • #5
          kan være forskjellige farger på ledningenen, men hvis du ser på kontakten, skal det være foran (ved klipsen som sier klikk når du setter ned kontakten), ca. midt på, offset med bare en eller to ledninger, så skal det være en grønn, og en sort. Disse to har jeg bare strippet enden på og koblet tvunnet sammen. Funker utmerket.

          Jeg bruker en strømforsyning på bryter på baksiden slik at jeg kan skru av og på når jeg vil.

          Det kan også hende du må koble til en motstand eller hardisk til forsyningen, siden det ofte er slik at de skrur seg av når det ikke er belastning...

          - Steffen
          Hvis servoene er reversert, hender det at flyet styrter. Spørr meg åssen jeg vet...

          Comment

          Working...
          X