Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ready S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ready S

    Har flydd en hjemmelaget "ting" et par år nå, og i bakken har det gått hver gang (ufatellig tungt!), så etter et storkrasj i går er det på tide med et skikkelig fly.
    Har kikket litt rundt på forskjellige trainere, og falt kanskje mest for Ready S.
    Så er dette et bra fly for en som har flydd litt, men fortsatt ikke har helt teken på det?
    Har da alle deler som servoer motor osv. fra før av.
    Er forøvrig en 40 2T motor nok for dette, eller burde jeg helst ha noe litt større?
    Og er dette virkelig så uknuselig som rcmodeller sier?

    Evnt. forslag til andre fly, ikke over 1500,-

  • #2
    Hallo har ikke flyd ready selv men har en carosel fra samme produsent. og jeg kan ikke gjøre noe annet en å anbefale denne typen fly på det varmeste. for det første så flyr de veldig fint og stabilt og de tøler en trøkk. og er uhellet stort nok så får man jo kjøpt ny kropp/vinge/div andre deler. Angående uknuselighet så er det jo ingenting som holder hvis du stuper rett ned i jorda (tok feil i høyderoret når jeg fløy oppned i helga og knuste fronten på flyet) men samtidig så er de ganske grei å reparere. får du en sprekk så limer du bare på en plast bit av samme type på innsiden med lyn/CA lim. Du får også kjøpt plast av samme type fra rc-modeller. Når det gjelder motor så vil jeg tro at det går ok med en 40 på ready. men erfaringen min er att det er lettere å fly ett fly med litt større motor for da har man noe å gi på med hvis det trengs.

    Det er vel mange rundt i Norge som har det flyet så det er vel sikkert noen som kan gi det mer konkrete råd.

    Lykke til
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      For et par år siden tok jeg opp modellflygingen etter 6 års fravær. Litt nærvøs og usikker på min egen evne bestillte jeg en ARC Ready S.
      Hadde også en gammel O.S 46SF liggende.
      Monterte alt sammen, ringte mine venner og ut på stripa...
      Herreguud som det fløy...Konge Konge Konge...
      Min erfraring sier hvertfall at hvis du kjøper en Ready S med en 46 motor så vil du få massse morro...Det har jeg hvertfall hatt...
      Løp og kjøp

      -pål-
      “Some days even my lucky rocketship underpants won't help.”

      Comment


      • #4
        Hallo.

        Jeg så en som fløy Ready og satte den ned i noen landinger som ville gjort ettvært balsafly om til haug med flis. Her var det bare å starte opp igjen og ta av.
        Jeg har selv kjøpt meg en Ready on floats som jeg gleder meg til å få i luften.
        Readyen tåler mye, men alt har selvfølgelig sin grense.
        Flyet kan uansett annbefales.

        Cessnaknuseren
        Cessnaknuseren
        Bjørn Sandbæk

        Dæ går litt mindre lim nå.

        Comment


        • #5
          løp og kjøp
          Hans P Førde

          Comment


          • #6
            Kan anbefale Ready på det aller varmeste. Tåler en trøkk, men er ikke uknuselig. Snakker av erfaring. Det knuser jo ikke på samme måte som et balsafly, men det kan brekke eller spjære. Det lar seg også reparer med litt epoxy og sandpapir.

            Lærte meg å fly med kombinasjonen Ready, FMS og en dual analog joystick fra logitech. Flyet flyr som en drøm og er stabilt og fint. Har minner om en kveld ute på Vingtor stripa med fin solnedgang i ryggen som speiler seg flott i de blanke vinduene idet Readyen glir forbi i en sakte lowpass nesten på tomgang. Har nå satt på flottører. På vann er det enda morsommere.
            Torgeir K. Haugstad

            Comment


            • #7
              Jeg fløy både med Ready og en Kyosho trainer i balsam under skole flyvingen når jeg lærte meg å fly. Eneste negative med Ready'n er at landingshastigheten er betydelig større. Balsa traineren hadde jo nesten null fart under landing, så man ble ikke like nervøs som med ready'n.

              skal å nevnes at balsa traineren knekte festet til frem hjulet under en litt tøff landing. Ready'n kræsja rett ned i åkeren en gang, men den var oppe igjen etter vi hadde pusset av det meste av jorda på den.....

              selv flyr jeg en jupiter dra ARC. Var ikke noe problem å ha den som første fly, etter et par turer med klubbens Ready/kyosho skolefly. så hvorfor ikke kjøpe en jupiter, mere morro...
              Bjørnar, Trondheim
              bkhans-1@broadpark.no
              Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
              Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

              Comment


              • #8
                Jeg hadde også Jupiter som første fly. Før jeg kjøpte den hadde jeg flydd litt flyvende vinge på hang og litt FMS. Fikk hjelp de to første turene. Jeg bodde da i en liten bygd i Finnmark og fant meg en flyplass av myk mose litt unna folk. Gikk helt fint og flyet er like helt men den har litt liten motor. Etter denne første sesongen har den ikke blitt så mye brukt grunnet flytting og slikt.

                Comment


                • #9
                  Ser at andre anbefaler jupiter. og hvis den flyr like fint og er like lett flydd som carosel så vil jeg anbefale den også. for jeg vil tro du vil ha mere morro med den en med en ready. Du er jo ikke helt uerfaren? og vil sikkert etterhvert ha ett fly di kan gjøre litt mere med.

                  Lykke til med nytt fly
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #10
                    jupiter å ready'n har samme vingen, begge med litt v -form på , så jupitern er et snillt lav vinget fly. Løp å kjøp.
                    Bjørnar, Trondheim
                    bkhans-1@broadpark.no
                    Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
                    Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

                    Comment


                    • #11
                      Vel, kan vel ikke si jeg har noe erfaring med å fly, da et gamle "flyet" bare var noe jallagreier.
                      Har vært 10 meter over bakken i, tja, 20 sek. Og 40 meter over bakken i 2 sek.
                      Men å raparere har jeg erfaring med
                      Hvor mye vanskeligere er det å fly med jupiter?

                      Comment


                      • #12
                        Ready'n er høyvinget, så den vil rette seg opp mye lettere, så det vil være letter med innflyving for landing. Men disse tåler jo litt hardere landinger enn vanlige balsa fly, så jeg ville definitivt gått rett på en jupiter. (og jeg har prøvd begge som nybegynner).
                        Men ikke kom å klag til meg om du havarerer....
                        Bjørnar, Trondheim
                        bkhans-1@broadpark.no
                        Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
                        Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

                        Comment


                        • #13
                          Ok, hvordan går det med 40 motor på jupiter da?

                          Comment


                          • #14
                            aner ikke ! jeg har en Irvine .53, den holder i massevis.... hvorfor spare på motorkraft... men en jupiter og ready har vel samme vekt, så om ready'n takler det, gjør vel jupiter'n det også skulle jeg tro.
                            Bjørnar, Trondheim
                            bkhans-1@broadpark.no
                            Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
                            Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

                            Comment


                            • #15
                              Tenkte bare på at 40 muligens var lite om man skal utføre noe akro, om den er det er det jo ikke særlig vits i et akrofly.
                              Men om det holder så skal jeg absolutt vurdere det ja.

                              Comment

                              Working...
                              X