Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har dette skjedd med ditt helikopter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har dette skjedd med ditt helikopter?

    I dag så skjedde det noe underlig på stripa var ute og fly raptoren min landet og i det jeg lander ryker rett og slett hubben og bladene stiger til værs mens helikopteret står igjen på bakken blader og padler henger og hovrer ca 2 meter over hellien i ca 15-20 sec før de begynner å miste turtallet og sakte men sikkert lander fint ved siden av helikopteret. så alt som røk var bladholderhubben pluss ett par linker men må sei det var LITT AV ETT SYN.. Kompisen min hadde kamera med seg men var opptatt med bonden derav ingen film av begivenheten
    Attached Files
    Oi en perfekt landing

  • #2
    Utrolig at det skjedde etter landing.

    Det skjedde faktisk med Apachen min en gang når jeg kræsjet (mikro skalahelikopter). Jeg traff plenen hardt, skroget rullet bortover plenen og rotoren fløy veldig pent oppover og litt bortover. Den var over 3 m opp i luften før den begynte å dale igjen. Fløy penere uten helikopteret enn med. Den rotoren var konstruert for å brytes av under kræsj, men jeg hadde aldri opplevd at den hadde løsnet før da.

    Comment


    • #3
      Re: Har dette skjedd med ditt helikopter?

      for å legge til så hadde jeg govenør og den var aktiv så jeg hadde rpm på 1850 da bladene hovret for seg selv nesten så jeg ikke kunne tro det for bladene ga mer og mer pitch etterhvert som turtallet ga seg og alikevell hold samme posisjon .........
      Originally posted by obelix
      I dag så skjedde det noe underlig på stripa var ute og fly raptoren min landet og i det jeg lander ryker rett og slett hubben og bladene stiger til værs mens helikopteret står igjen på bakken blader og padler henger og hovrer ca 2 meter over hellien i ca 15-20 sec før de begynner å miste turtallet og sakte men sikkert lander fint ved siden av helikopteret. så alt som røk var bladholderhubben pluss ett par linker men må sei det var LITT AV ETT SYN.. Kompisen min hadde kamera med seg men var opptatt med bonden derav ingen film av begivenheten
      Oi en perfekt landing

      Comment


      • #4
        Re: Har dette skjedd med ditt helikopter?

        Originally posted by obelix
        I dag så skjedde det noe underlig på stripa var ute og fly raptoren min landet og i det jeg lander ryker rett og slett hubben og bladene stiger til værs mens helikopteret står igjen på bakken blader og padler henger og hovrer ca 2 meter over hellien i ca 15-20 sec før de begynner å miste turtallet og sakte men sikkert lander fint ved siden av helikopteret. så alt som røk var bladholderhubben pluss ett par linker men må sei det var LITT AV ETT SYN.. Kompisen min hadde kamera med seg men var opptatt med bonden derav ingen film av begivenheten
        Aldri sett dette, men skifter eller inspiserer ofte X bolten øverst på rotoraksel. Det kan skje igjen, særlig om en ikke bruker orginale bolter i rotorhode, spesiellt den som holder hub til rotoraksel.
        Det beste er å bruke orginale umbracobolter (svart . ikke blank Biltema)
        Mvh.
        Rolv Leirro

        Comment

        Working...
        X