Announcement

Collapse
No announcement yet.

Knakk vingen høyt oppe i lufta.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Knakk vingen høyt oppe i lufta.

    *BONK* sa det. Så dalte LieRaideren min ned i automatisk Knife-Edge.

    Før:


    Etter:




    Det ene karbonstaget knakk også. Jeg kunne sikkert unngått det om jeg hadde sjekket punktene hvor karbonstagene var limt fast i kropp/vingedingser.

  • #2
    ... Men det kan vell fikses?
    MVH
    Sindre Solberg
    Os Aero Klubb

    Comment


    • #3
      Jada, hvis jeg gidder.

      Var forresten ikke så veldig trist. Vi holdt på å le oss i hjel når det skjedde. Flyet seilte ned av seg selv på siden.

      Comment


      • #4
        Hadde en mid-air med norgesmestern (husker ikke hva han heter) i ekeberghallen. Noe av samme skade. Brukte en halvtime på å lime før han var i lufta igjen. En relativt pinlig affære for meg.
        Torgeir K. Haugstad

        Comment


        • #5
          Hehe..har etterhvert skjedd uttalige ganger med min Vertigo Men karbon o.l. har aldri kunkket dog. En mid-air har det også blitt....når det blir litt mer tid skal jeg bygge en ny ettersom denne begynner å veie en del

          Fint fly foresten!
          Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
          er der ingen der kender dem.

          Comment


          • #6
            Tror det ene karbonstaget løsna, og dermed bøyde vingene seg og bøyde det andre karbonstaget til det knakk. Flyet er stort sett sammensatt igjen nå. Må bare lime inn nye karbonfiber-stag og feste motoren igjen.

            Her er en video av dagens moro. Desverre ble ikke kræsjen med fordi kameraet gikk tomt (fullt egentlig) for tidlig: http://www.enrarot.net/videos/pukk02.zip

            Comment


            • #7
              Btw....SNØ?? Her har jeg begynt å gå med t-skjorte
              Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
              er der ingen der kender dem.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Flue
                Btw....SNØ?? Her har jeg begynt å gå med t-skjorte
                Jeg kommer akkurat fra snø-scooter tur på fjellet Masse snø og vinter ennå oppe i nord! Men går fint å fly nede i bygda...

                Cheers
                Tore, Alta
                Cheers,
                Tore, Alta

                Comment


                • #9
                  Nå er flyet flyklart igjen. Venter bare på at vinden skal roe seg litt. Det begynner å bli skjevt ogslitent.

                  Comment

                  Working...
                  X