Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som har erfaring med modeller fra denne linken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som har erfaring med modeller fra denne linken?

    schreiner-savex.de

    Kikka litt på L39 Albatros modellen, leste et sted i jetblad at modellen var fin å begynne med i "jetverden"...

    Noen synspunkter der?
    Tommy

    Futaba 14Mz 2,4GHz
    Futaba 10CG 2.4GHz

    Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
    Raptor 50Titan SE (x3)

    Div. modell flyr.. (alt for mange)

  • #2
    Kun 2.håndsinfo men det er mange som bruker den sammen med en av de mindre turbinene (MW44/54, Simjet700).

    Fordelen med denne L39 (og andre i samme størrelse) er at prisen holdes nede pga man unngår mange servoer, som ofte er av den beste (dyreste) sorten.

    Derimot er det såvidt jeg vet venteliste for denne modellen pga stor popularitet borte i USA.
    ----------------
    Haldor
    ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

    Comment


    • #3
      HMMMMMMM,lurer på om det ikke er denne modellen det snakkes om,som er populær,tar vist ikke i mot ordrer før i August 2005.Se nederst på siden under F-16.

      Savex GFK Modell - ** Models - ** Jet airplains

      Men jeg vet at Jero Fuel har en større ordre på dette flyet ,kansje det er noe igjen der ??? Klikk på Jet modeller.

      http://www.jerofuel.no/

      Og her har du en link til et forum som har en tråd på denne modellen,men sett av litt tid til lesing da det er over 2000 innlegg til nå,+ flere videoer.

      404 Not Found


      Har selv sett denne modellen og støpen er bare helt topp så vidt jeg kan bedømme,og den flyr veldig bra,men som første jet,vet jeg ikke helt.Den blir fort liten på himmelen.Og om det blir noe billigere.???
      Du må kjøpe en Liten turbin da, Simjet 700,heller Wren 44.Og disse små turbinene kan jo selfølgelig da kun brukes i nettopp,små modeller.Og disse fins det ikke for mange av foreløpig,men de kommer.

      Mens du derimot anskaffer deg en 10-14 Kg turbin(disse finnes også brukt i et større antall).Så har du straks flere modeller å velge mellom,både Sport og Scala.Og ikke minst flere utmerkede "Jet Trainere".Som er den rigtige enden å starte med jet.
      Bare mine tanker om det hele,og ikke den eneste måten.
      Vennlig hilsen
      Roy.

      2,Biler.
      1,Leilighet.
      masse øl i kjøleskapet.
      + diverse innbo.

      Comment


      • #4
        takk takk

        Masse info der gitt..

        Da få en bare sette seg ned å lese litt...

        Men nå begynner jeg "delvis" å lurer om faktisk det var akkurat denne type L39 som jeg leste om i bladet...

        Men det er det samme fly type ,men ikke i så "stor utgave"... tror jeg. Skal finne igjen bladet å sjekke litt nærmere..

        I bladet så var modellen montert med elektromotor.... SÅ det var noe i denne motor utgave jeg kunne tenkt eller kanskje i glow i DF...

        Var i bladet Jet power som det heter tror jeg...

        Men turbin å greier, det blir litt for hefftig i første omgang..

        Men du kom med en poeng der når modellen vil bli veldig liten i lufta....Hadde jeg ikke tenkt den tanken faktisk..

        Men er det snakk om at hvis modellen begynner å bli stor å at den flyr litt treigere enn de som er små?
        Eller er det opp & ned i avhengig av motor utgavet,osv..?

        Hva slags type jet er det som passer fint til Trainer utgave i utseende som F16-F18,osv..?
        Tommy

        Futaba 14Mz 2,4GHz
        Futaba 10CG 2.4GHz

        Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
        Raptor 50Titan SE (x3)

        Div. modell flyr.. (alt for mange)

        Comment


        • #5
          stemmer det..

          nu har jeg fått sjekka litt mer og det stemmer at det er samme modellen og størreles som står beskrivet i bladet JetPower 2003 - January/march..

          Modellen:
          wingspan: 1270mm
          Fuselage length: 1380mm

          Noen som kjenner til denne linken: 404 Not Found

          Fikk en mail at L39 er tilgjenglig og kan fåes innen 4uker...
          Tommy

          Futaba 14Mz 2,4GHz
          Futaba 10CG 2.4GHz

          Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
          Raptor 50Titan SE (x3)

          Div. modell flyr.. (alt for mange)

          Comment


          • #6
            Vis det er elektro du skal ha så kan nok "Schreiner" sin duge bra(Tysk produsent).
            Det er vel også elektro den er bygd for,da de på hjemme siden sin sier at det går an å montere turbin.Men på eget ansvar,og det tolker jeg som at det må nok støpes inn litt forsterkninger er og der.

            Men vis det er din første El Duchted fan du skal prøve deg på,hvorfor ikke prøve denne MIG 15 fra El Flight.Ryddige folk å handle med og så forteller de deg hva som virker.
            Siden blev ikke fundet - El Fly

            Klikk på MIG 15.Og se,ja det er en Depron modell,kansje ikke så heftig som en støpt en!!!!!!!!!!!
            Men som en start.!
            Ps sjekk ut videoen på Mig en ser ut som en heftig liten sak,take off fra gress uten understell
            Vennlig hilsen
            Roy.

            2,Biler.
            1,Leilighet.
            masse øl i kjøleskapet.
            + diverse innbo.

            Comment


            • #7
              hefftig

              takk for linken

              ja, så kult med tak off uten understell på Mig15 ja....

              Ja, her var det mange fine modeller gitt.... Fikk litt lyst på ARF Mig15 tilbudspakke nr 2...

              Men F-18 (tilbud nr 3) eller Mig29 (tilbud nr 3)så meget fine ut de å..men leveres ikke i ARF...litt dumt...

              Er ikk helt gira på å bygge noe slik jets i første omgang.. helst fått tak i ARF... først , så etterhvert begynne å bygge noe etterhvert...
              Tommy

              Futaba 14Mz 2,4GHz
              Futaba 10CG 2.4GHz

              Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
              Raptor 50Titan SE (x3)

              Div. modell flyr.. (alt for mange)

              Comment

              Working...
              X