Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av lader?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Valg av lader?

    Skal kjøpe meg en lader og lurer på hvilken jeg skal velge.

    Har noen erfaringer med swallow advance?

    Skal hovedsaklig brukes til sender/mottakerpakker og små NiMh pakker, men med tanke på fremtidig bruk hadde det vært fint med mulighet for lading av LiPo/LiIo

    Noen som har gode erfaringer/anbefalinger?
    Morten Myklebust.
    Yrke Fisker.


    Sky Raider MachI K.I.A.
    PT-20 K.I.A.
    Pibros Mk I, II & III K.I.A.
    Corsair 60 Lever trygt uten motor.

  • #2
    Kun en lader som gjelder for min del: Schulze 6-330. Kjøper du denne først som sist, trenger du ikke kjøpe ny lader annenhvert år...
    Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

    Comment


    • #3
      Har brukt Swallow Advance i 1 mnd. nå og er kjempe fornøyd.
      Så hvis du er på jakt etter en liten, grei og rimelig lader som kan lade alle batteri typene, hadde jeg ikke stusset på å handle denne.

      Comment


      • #4
        hadde samme dilemma for ett halvt års tid siden, valgte å invistere i en schulze isl 6-330 eller hva den nå heter. Har aldri angret ett sekund.
        Jan Eric Klausen
        Forus RC Klubb

        Comment


        • #5
          Pris og leverandør på schulze laderen?

          Kan den levere ladestrøm helt ned i 30mA?
          Morten Myklebust.
          Yrke Fisker.


          Sky Raider MachI K.I.A.
          PT-20 K.I.A.
          Pibros Mk I, II & III K.I.A.
          Corsair 60 Lever trygt uten motor.

          Comment


          • #6
            moss hobby har den 6-330 til 1699kr jeg hadde også samme dilemma for en liten stund siden. men fant den veldig dyr da jeg foreløbig har bare ett elektro fly og ikke vet om det blir flere. så jeg har bestilt en apache 2030 til 329kr. og regner med at den holder i første omgang. den tar også lipo/liion. Når det gjelder swallow så ser jeg den har fått masse gode omtaler og jeg holdt på og kjøpe en sånn. til jeg plutselig fant den apache laderen.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Jeg vil bare si at jeg har også en Schulze 330. Har hatt den i 3 år nå. Oppdatert software osv. Har ALDRIG angret et sekund på at jeg kjøpte den. Jeg vil ha en til!!!!!!! Alle jeg flyr sammen med har samme type lader, og vi har aldrig hatt problemer.

              Greit at det finnes billigere ladere. Men de må byttes ut hver gang det kommer nye batteri typer. Laderen min kunne ikke lade lipo da jeg kjøpte den. Det kan den nå. Har kun byttest software. Det koster Ca. 250,-

              Det kan disse "billige" ladere ikke. Ikke misforstå meg nå. De rimelige ladere er ikke dårlige. Men de har en begrenset levetid i denne hobbyen hvor utviklingen går raskere en noen gang.

              Mvh Bonito
              Damn these things are hard to fly!

              Comment


              • #8
                ja hvis jeg hadde vært sikker på at jeg kommer til å fortsette med elektro fly så hadde jeg også kjøpt en sån shulse lader tenker jeg men som sagt så er dette noe helt nytt for meg og har bare en formosa som er elektro foreløbig så vi får se. hadde jo vært kult med en mini futana
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  Uansett om du finner ut at du vil fly elektro eller fuel, så er det viktig å ha en bra lader til lading og vedlikehold av batteriene. Og til det bruket er Schulze et bra alternativ. Husk at original laderne til radioen faktisk kan ødelegge batteriene i senderen din med tiden!!!
                  Damn these things are hard to fly!

                  Comment


                  • #10
                    Lurer på om jeg kommer til å gå for swallow advance.

                    Det jeg lurer mest på er om delta peak cut off er en tilnærmet 100% sikker måte å lade på. Eller hender det at batteriene fortsetter å lade og blir ødelagte uten å registrere at de er fulladet?
                    Morten Myklebust.
                    Yrke Fisker.


                    Sky Raider MachI K.I.A.
                    PT-20 K.I.A.
                    Pibros Mk I, II & III K.I.A.
                    Corsair 60 Lever trygt uten motor.

                    Comment


                    • #11
                      Har ikke opplevd at laderen ikke stopper å lade (enda i hvertfall) og jeg har ladet så å si alle batteriene jeg har i huset, være seg til RC eller annet elektrisk utstyr på batteri.

                      En veldig grei ting med Swallow Advance er det bakgrunns belyste displayet som er lett å lese av, selv i dempet innebelysning.
                      Med 2 linjers display står all info. i displayet hele tiden.

                      Jeg fikk låne en Shultse 330 før jeg skulle handle lader selv, og da bestemte jeg meg heller for en Swallow, og brukte "pengene til overs" til å kjøpe LiPo`s jeg kunne lade

                      Comment


                      • #12
                        Takk for fin tilbakemelding. Tror nesten det blir en swallow. Så får jeg se senere om jeg har behov for noe dyrere. Men regner med at den er mere enn bra nok til mitt bruk.

                        Er litt irriterende nå å måle ladestrøm på en eliminator og kalkulere ladetiden på batteriet. Og så glemmer jeg å ta det av når det er oppladet
                        Morten Myklebust.
                        Yrke Fisker.


                        Sky Raider MachI K.I.A.
                        PT-20 K.I.A.
                        Pibros Mk I, II & III K.I.A.
                        Corsair 60 Lever trygt uten motor.

                        Comment


                        • #13
                          hehe den med eleminator kjenner jeg til. har en variabel strømforsyning som gir mex 1A som jeg bruker nå. og der justerer jeg bare spenningen til passe ladestrøm ca 1C og lar det stå en time. men har også glemt det en gang det var så varmt at jeg brente meg på fingrene også kom det hvese lyder ut av batteriet . bra det var nimh og ikke lipo. hadde selvfølgelig ikke ladet lipo på denne måten heller. men når batteriet ble kaldt igjen så var det i orden men det måtte lades på nytt for det var ikke strøm på det. så det tappet vel seg selv pga varmen eller noe sånt.
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment

                          Working...
                          X