Announcement

Collapse
No announcement yet.

noen erfaring med ultimate 30 fra WM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • noen erfaring med ultimate 30 fra WM

    har nå bestilt nytt fly til en sc40 motor jeg har liggende. det er ultimate 30 fra world models. er det noen som har noen erfaringer med dette flyet. evt. noen tips til oppsett og justering. Dette blir min første 2 dekker og er veldig spent på hvordan det blir å fly.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Jeg har en 40 size Ultimate fra Great Planes men det er vel mye likt bare litt større.

    Jeg fant ut at CG kan vere litt vanskelig å få riktig pga at du skal balansere det opp ned på den underste vingen. Mitt første forsøk på balansering ble gjordt ved at jeg balanserte flyet med fingrene, det funka ikke! Jeg måtte bygge meg et stativ som bygde ut fra arbeidsbenken min for å komme mellom vingene, da ble det riktig.

    Bruk ikke mere utslag på høyderoret enn angitt i manualen, den er ganske følsom på det roret kan du si...

    Når det gjelder flygingen kommer du til å merke at det er mye drag på en dobbeldekker. Når du drar ned gassen bremser det ganske bra, så landingene blir en ny opplevelse. Det lønner seg å fly det inn med litt mere gass enn vanlig og så kutter du gassen rett før landingen.

    Lykke til med et meget kult fly
    Align T-Rex 450
    Fizza elektrofly
    JR 9xII

    Comment


    • #3
      hørtes bra ut. Jeg har en i klubben som har erfaring med både 2 og 3 dekkere som skal hjelpe meg i starten og han tar sikker første tur for å sjekke at alt er ok. Gleder meg som en liten unge på pakke i posten
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Fikk hentet ultimaten på posten i dag
        og har kikket på den og sett i gjennom byggeveiledningen. virket som ett veldig greit sett. utrolig hvor mye som er med i disse world models settene. det er tilog med en ekstra gjennomsiktig covling for å bruke når man skal måle ut hvordan man skal kutt den som er malt .
        Begynner vel å montere i dag. skal ha det klart til prøving på søndag så får vi håpe på fint vær.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Har nå hengslet rorene, montert vingefeste, tank halefinne og mottorbukk. Hadde litt problemer med pushrod til høyderoret da denne deler seg i to og skal ut på hver side av kroppen for å gå til hvert sitt høyderor. blir vel å få inn radio utstyr i dag og begynne og tilpasse motor bukk. har ikke helt bestemt meg hvordan jeg skal vende motoren enda.

          Er veldig imponert over kvaliteten på settet og monterings anvisningen var helt grei. ikke idotsikker. men bare man tenker seg om to ganger samtidig som man leser den så går alt greit.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment

          Working...
          X