Announcement

Collapse
No announcement yet.

LYNLIM I REGULATOR.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • LYNLIM I REGULATOR.

    Har på "mystisk" vis klart å få noen dråper Flash lynlim inn i min børsteløse regulator.
    Gjør dette noe for funksjonen av regulatoren??
    Går det i så fall an å få limet bort???

  • #2
    Det skulle ikke være noe problem med lynlim i regulatoren. Det er ikke ledene materiale. Det går ann å få det bort, men det tror jeg kan skade mere en det gjør godt!!!
    Damn these things are hard to fly!

    Comment


    • #3
      Jeg tror heller ikke det gjør noe.

      Comment


      • #4
        Her var det visst allerede en tråd som var inne på det jeg skulle spørre om:
        Hvordan får man fjernet CA lim? Jeg synes å ha sett et middel for å løse det opp. Hva inneholder det egentlig? Det er jo godt mulig at det inneholder noen ganske vanlige kjemikalier. Jeg har nemlig gjort noe ekstremt dumt: Jeg skulle lime en kontakt, og så tyntflytende som limet er, rant det litt langt, og tettet hele kontakten...

        Comment


        • #5
          Acton løser opp CA-lim- Men, det løser også opp mye annet, så prøv litt forsiktig først.
          Tom Erik Smedal
          www.artistic3D.net
          www.photopia.no

          Comment


          • #6
            Jeg prøvde med aceton, hvis det var det du mente. Jeg prøvde faktisk nå nettopp. Det fungerte faktisk ganske dårlig. Det ytterste limlaget ble litt oppløst, og hele kontaken ble litt deformert... Ny plugg koster intet mindre enn 26 dollar i USA (til en Dell bærbar)...

            Comment


            • #7
              Forsiktig med aceton. Diverse plast og andre materialer reagere heller dårlig på dette stoffet!!!!

              Det finnes noe annet å få kjøpt. Har ikke set det i norge ennå. Jeg har kjøpt det på Home - El Fly
              Damn these things are hard to fly!

              Comment


              • #8
                ja, jeg mente aceton.... synd å høre det gikk galt med kontakten din, men jeg sa du måtte prøve litt forsiktig først!
                Jeg har tidligere brukt en "debonder" for CA, men når den innholder 95% aceton og koster 100-lappen for en liten flaske så synes det er ett dårlig kjøp.
                Tom Erik Smedal
                www.artistic3D.net
                www.photopia.no

                Comment


                • #9
                  Jeg hadde ikke så mye valg ang. kontakten, for eneste løsning var å få løst opp limet kjemisk. Det var inne i alle kroker og kriker. Nå må jeg bare få fatt på en ny...

                  Comment

                  Working...
                  X