Announcement

Collapse
No announcement yet.

Walkera 22A

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Walkera 22A

    Hei!
    Fant et slikt ett i Thailand, 2300,- komplett... ja takk!!

    Kom hjem og moddet senderen til mode 2, sjekket at servoene oppererte riktig. og satte igang laderen.

    Jeg setter meg og fin leser manualen og leser at en skal holde seg unna batteri pakken under ladning... så jeg kjenner etter og får meg en overraskelse.... ikke langt unna smelte punktet.. ca 10 min ladning

    jeg river ut laderen fra veggen og observerer at det står 15volt på ladespenningen.... er dette riktig og lade en 9,6 Volt med 15 volt???
    Det er greit at overspenning reduserer lade tiden... men hva faen hjelper det...... om en ikke tør å sette faenskapet i....!!!!!

    Men svigersen og jeg satte på trainer understellet og fyrte i gang... vel ikke helt!... om ikke mottakeren ikke vet om bryteren står i flightmode 1 eller 2, så starter ikke motoren... så da jeg i ren frustrasjon oppererer det som er av brytere starter da denne i flight mode 2... på fullt turtall.

    Erfaren nok... hadde vi neg pitch og ikke pos... dermed var katastrofen redusert til kaldsvetting og hjerteklapp.. etter en liten kaffe/røyk hovret den så fint så....


    er det noen som kan svare om jeg skal kjøpe ny lader??
    VR-46/ T8UPs/GV-1, Vision 2000 HH....
    Walkera 22
    caprice, noen Atlas\'er og en acro trainer

    Alt flyr om faenskapet starter!

  • #2
    jeg syntes det hørtes litt rått ut med 15V har prøvd å lade batteriet til formosaen min som også er 9.6V på 12V og det ble også veldig varmt etter bare noen minutter. jeg har bestilt meg en ardentlig lader og det er vel ikke noe annet å anbefale. en swallow for eks eller en apshe er ikke så dyr. jeg bestilte en apashe og den kostet 400kr men kan ta både nicd nimh lipo og liion. ulempen er vel at den gir maks 1200mA ladestrøm så store pakker tar litt tid å lade.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      ja tenkte meg det!!!!

      ......trenger uansett en god lader... enn allrouonder... en smart en..

      noen gode web shop'er ??

      (Linker er fine å trykke på)
      VR-46/ T8UPs/GV-1, Vision 2000 HH....
      Walkera 22
      caprice, noen Atlas\'er og en acro trainer

      Alt flyr om faenskapet starter!

      Comment


      • #4
        Burde vel ikke nevne det men du hadde fått det levert til ditt eget postkontor for kr 1700,-, moms og fortollingsgebyr betalt.

        Det låter som om batteriet ditt minst var fulladet når du begynte, du har ikke stappet en lader for 110V i veggen vel?

        Elefun radiostyrt, hobby & fritid har vel noen ladere.

        Comment


        • #5
          neida Tintin...

          Laderen er av 230V....

          ... ja lette etter deler... og fant ut det der med prisen... kjøpt er kjøpt .

          Takk for linken...
          VR-46/ T8UPs/GV-1, Vision 2000 HH....
          Walkera 22
          caprice, noen Atlas\'er og en acro trainer

          Alt flyr om faenskapet starter!

          Comment


          • #6
            Hei Mikkel!

            Jeg flyr selv med en 22A som jeg har kjøpt i danmark. Har søkt litt på nettet for å finne norske forhandlere som har reservedeler. Har funnet to. Den ene er www.rcutstyr.no is parked de har originale Hornet II deler, de er forholdvis dyre. Den andre er www.greatwings.no han har originale Dragonfly 22A reservedeler til ok pris. Til slutt så kan jeg nevne www.buynfly.dk hvor jeg har kjøpt mitt heli. Han har bra pris på reservedeler.

            Mvh Bonito
            Damn these things are hard to fly!

            Comment


            • #7
              hei Bonito !

              Hvilken spenning var det på batteripakken som fulgte med? .... og var laderen også med 15 volt?
              VR-46/ T8UPs/GV-1, Vision 2000 HH....
              Walkera 22
              caprice, noen Atlas\'er og en acro trainer

              Alt flyr om faenskapet starter!

              Comment


              • #8
                Laderen var av type 230V vegg uttak. Batteriet vare et 9,6V 650mAh nimh.

                Selv bruker jeg 3 cell lipo og Schulze lader.

                Jeg kan nå med en gang dele litt omformasjon om dette "billige" helikopteret.

                Det er billig å kjøpe, men der skal byttes noen dele på det før selve helikopteret er bra nok. Hva det er som skal byttes kan dere spør om via PM.

                Så er det elektronikken, den er sindsyk dårlig. Jeg har byttet alt bortsett fra gyro. Gyroen blir sikkert også byttet ud en gang. Til nå har dette helikopteret kostet meg nesten to ganger innkjøps prisen!!!! Det er ikke pga av krasj!!!

                Hva er moralen i det??

                Kjøp det dyreste du har penge til!!!

                Selve helikopteret er greit, hvis det som sagt blir byttet noen få komponenter på det. Har ikke problemer med å anbefale det til noen. Men kjøp en original MS Hornet II hvis du har penge til det. Det spare deg for mye hode bry.

                For info på oppsett av en Hornet II som dette Dragonfly 22A er en mere eller mindre direkte kopi av kan jeg anbefale på det sterkeste å se på siden til Eric Larson. Han er vel en av verdens beste heli piloter når det gjelder 3D heli. Både fuel og elektro. Sjekk ut videoen hans!!! Han har peiling, og han har vert så grei å legge ut info om oppsettet han selv bruker på Hornet modellene han flyr med selv.

                http://www.ericlarsonrc.com/Heli/HeliHome/HeliHome.htm

                Mvh
                Simon B. Nielsen
                Damn these things are hard to fly!

                Comment

                Working...
                X