Announcement

Collapse
No announcement yet.

GWS EPSD350C

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • GWS EPSD350C

    noen som har erfaring med denne. den skal kunne trekke helt oppi 1000g i følge tabell på GWS sin hjemmeside. tenkte kanskje å bruke den til ett seilfly.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Har ingen erfaring med den, men sitter her å lurer på å kjøre den i e-starteren min. Gir etterlengtet thrust uten å gå over til børsteløst. Minus er vekta da jeg sannsynligvis må legge en del vekt bak, selv om jeg flytter batteriet max bakover.

    de 1000 grammene er med 10.8V. Motoren vil smelte fort på et fulladet 3s oppsett ser det ut som.
    Alf Surdal
    Hovsherad

    Comment


    • #3
      det som er oppgitt med 10.8V vil i realiteten være med 3s lipor tror jeg da spenninga synker litt ved belastning. erfaringsmessig så tåler de motorene der fint dette hvis du ikke ligger å raser rundt på full gass hele tiden.

      Det som er oppgitt i den tabellen er vel også hvis du holder igjen flyet. dvs statisk belastning. når flyet får litt fart vil jo propellen gå mye lettere rundt og strømtrekket synker litt, eller er jeg helt på jordet her
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        problemet er at fulladet vil 3s lipo være 12.6V. faktisk spenning synker litt under belastning, men fulladet tror jeg nok den vil være bortimot 12V uansett (hvis en ikke lader batteriet ut veldig hardt f.eks. på billige batterier med lav C-rating) stemmer nok at strømtrekket vil være lavere når modellen er i lufta pga lavere prop belastning.

        Er usikker på hvordan dette vil fungere totalt sett

        Har du erfaring med 400 motoren fra gws som selges på elefun? Sendte en mail nettopp med forespørsel om vilke girtyper de hadde inne. Denne går vel greit på en 3s lipo? Ser ut som riktig giring kan gi over 700 gram med 3s og 1470 prop uten å trekke mer enn max 15A...
        Alf Surdal
        Hovsherad

        Comment


        • #5
          har ikke erfaring med 400 motor. men tror nok praktisk vil det være ett like godt alternativ. eller en speed 600 med gir så får du nok kraft i hvertfall
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment

          Working...
          X