Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jomfrutur med Eflite Tensor - årets uheldigste ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jomfrutur med Eflite Tensor - årets uheldigste ?

    I går tenkte jeg jeg skulle ta jomfruturen med den nylig ferdigbygde Tensoren. Har absolutt 0 erfaring med rc fly men noen måneder med heli og litt mer med bil.

    Tok med T-Rexen, radio og Tensoren og tuslet ned mot en sportsplass nære der jeg bor. Lunket ned gressbakken mot plassen og da oouuups så forsvant beina under meg og jeg satt meg hardt ned på ræva, JR'en trilla videre ned bakken og jeg satt der med T-Rex kofferten i ene hånda og Tensoren i den andre, gikk alt bra tenkte jeg og begynte å sjekke. Fant fort ut hvor lite depron tåler. Hadde båret Tensoren med et tak rund fronten litt nærme vingene hvilket resulterte i at da jeg datt og rettet ut armen så brakk jeg en bit av den øvre vingen.......

    Jaja tenkte jeg skitt au da blir det bare heli i dag. Tittet litt mer og fant ut at den biten som hadde løsnet kunne trykkes på plass, så søren heller jeg prøver. Som tenkt så gjort....bortover plassen taxet jeg fint, ga på litt, lettet, litt bråere enn ventet (men ikke så brått som jeg hadde fryktet kunne skje)..nåja, i lufta var jeg. Tydeligvis ikke perfekt trimmet (eller litt vind) til høyre dro det i alle fall, ikke mye men nok til at det "plutselig" var en telefonstolpe rett frem, dro ned throttle litt for å få litt mer tid og la litt høyre for ikke å ta stolpa og tenkte her er det best å ta den ned for nå er det skog rett frem og svinger har jeg ikke trent på enda. Hadde gått helt fint om ikke den j..la deprondritten fløt så godt...landet pent og mykt oppe i noen busker med den følge at ene enden av høyderoret brakk.....

    Jeg hadde regnet med at dette ikke gikk smertefritt men at første skaden skulle komme før jeg hadde kommet meg ut på banen hadde jeg ikke regnet med...

    Nåja, alt er limt og spjelket, får se om det går bedre i dag
    Gleder meg i alle fall som en unge og tar stien ned til banen heretter...
    (og tar på sko med mønster...)

  • #2
    Hehe.. flirer litt nå! Komisk var det..

    Sett bort fra akrobatikken i starten så gikk vel jomfruturen så passe bra likevell da.. Du får ha lykke til på neste tur. Keep us informed
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no

    Comment


    • #3
      Joda det kunne jo gått verre men håper jeg kommer lengre neste gang, hele flyturen i går var vel rundt 50-60 meter

      Fikk meg også 30-40 min med Rexen etterpå med fin progresjon og uten krasj så totalsett var det en bra dag.

      Antar man må regne med at den første flykroppen ikke varer så fryktelig lenge. Nåja, en ny koster $ 50,- så om jeg ikke knerter elektronikken så er det jo ikke all verdens penger heller.

      Comment


      • #4
        ja det er lett å ødelegg ting på vei til og fra flyplassen også. i går så var jeg på vei ut med formosaen og i det jeg åpner døra kommer katten vår springene inn i beina mine så jeg snubler og knekker kroppen i to. men 5min og litt epoxy seinere var jeg ute og fløy og det merkes ikke på flyet og synes nesten ikke engang
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Godt å vite at jeg ikke er den eneste

          Comment


          • #6
            det er fler som har prøvd dette ja
            Cessnaknuseren
            Bjørn Sandbæk

            Dæ går litt mindre lim nå.

            Comment

            Working...
            X