Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor realistisk kan jeg forvente at FMS er?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor realistisk kan jeg forvente at FMS er?

    Hei. For ikke mange dagene siden kjøpte jeg meg et helt enkelt el. fly for å snuse litt på denne hobbyen. Nå har jeg flyet klar til take-off, men været er litt dårlig så tenkte jeg skulle øve litt på simulator til det bedrer seg.

    Flyet jeg kjøpte er et Accipiter Badius (2 kanaler + motor) - m.a.o. ganske simpelt. Nå sitter jeg å tester et fly i FMS 2.0b7 som ser ut til å være omtrent like simpelt (SilkyWind400). Bruker de 2 analoge stikkene på en PlayStation2 kontroller for de 2 kanalene (side+høyde) - og føler det går ganske bra.

    Men til spørsmålet mitt - noen som kan si meg noe om hvor realistisk dette programmet er? Kan jeg forvente at flyet oppfører seg sånn noenlunde likt den dagen jeg skal prøve meg utendørs? Vet jo ting som vindforhold etc. spiller inn, men kunne tenkt meg å være best mulig forbredt slik at jeg ikke knuser flyet helt med en gang

  • #2
    FMS er IKKE realistisk i det hele tatt Der eneste den simulatoren duger til er å lære stikkebevegelse.
    Align T-Rex 450
    Fizza elektrofly
    JR 9xII

    Comment


    • #3
      Såpass ja, hehe. Noen av de andre gratis simulatorene som er å anbefale mtp realisme?

      Comment


      • #4
        Du trenger ikke en så realistisk simulator for å lære deg å flyve. Fms holder i massevis for å få flybevegelse inn i fingrene. Bevegelsen på flyet når du beveger stikkene er realistisk nokk.

        Fly Fms til du kaster opp(tar ikke lang tid), da er ikke første flytur noe problem. Det finnes mengder med folk som lærte seg å fly på fms, inkludert megselv
        Runar Isaksen
        risaksen@bluezone.no

        Comment

        Working...
        X