Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hitec CG-335

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hitec CG-335

    Skal muligens kjøpe en slik http://www.nortrading.dk/default.asp...275&product=92 brukt, for 500,-
    Ser at det er fra 0,5 til 5,5A ladestrøm, er ikke selv 0,5A ganske mye for vanlige motaker og senderbatterier?
    Slike ladere lader som regel med 50mA, noen av våre kunder "strekker strikken" og bruker ladere som lader med 1A eller mer.(dvs.1000mA)
    Det er ikke å anbefale, utifra egen erfaring er ca.300-400mA det maksimale penlightbatterier tåler gjentatte ganger over lang tid.
    Kan jeg lade både motaker og senderbatterier samtidig på denne?

  • #2
    Jeg har en CG-335 akkurat som den på Qxl nå og avbildet på Nortrading sin side, og jeg mener det går an å lade fra alle tre utgangene samtidig, men har aldri prøvd dette selv, finner ikke manualen da det er lenge siden jeg kjøpte laderen. Det er peak detection på utgang 1 (4-24 celler)og 3 (glowplugg). Jeg har brukt den til både Ni-Cd og Ni-Mh batterier i mange år, men den er egentlig ikke spesifisert for Ni-Mh.

    Her er en manual for laderen. Tror det er samme laderen men med ny innpakning og bedre tilpasset Ni-Mh batterier: http://www.hitecrcd.com/Support/Manu...5PROManual.pdf

    Comment


    • #3
      Den på qxl jeg tenkte på ja, der var den solgt.
      Er det noen andre som skal selge en CG-335 eller lignende så får dere bare si fra

      Comment


      • #4
        Den CG-335 laderen er vel ikke akkurat det beste å kjøpe i disse lipo tider??

        Jeg ser at du vil lade sender mottaker batteri med laderen. Men det er da greit å ha en lader som kan "litt" mere??

        Hva med en Swallow Siden finnes ikke

        Greia nok, den er litt over disse 500,- du srev at den andre ville ha kostet deg. Men du får så mye mere for pengene her.

        Mvh
        Simon B. Nielsen
        Damn these things are hard to fly!

        Comment


        • #5
          Jeg er enig med Bonito. Hva skal du bruke den til?

          Jeg har ikke bruk for min CG-335 lenger da jeg fikk meg en ny computerlader i går som lader alt (Hyperion EOS 7i). Kan godt selge den for 500 inkludert ett sett med gullbelagte banankontakter med ledning, men som Bonito skriver så finnes det bedre ladere i dag.

          Comment


          • #6
            Jeg har en CG335 tilsalgs, 400kr + post.

            Alle tre utgangene kan brukes samtidig,
            utgang 1: 4-24celler, max 5.5A (80W)
            utgang 2: 4celler, 250mAh nedover
            utgang 3: 1celle, 1A hvis jeg husker rett.

            Utgang 2 og 3 har fast utgangspenning som dikterer ladestrøm. For hurtiglading av radio/mottakerbatteri kan selvfølgelig utgang 1 brukes.

            -Haldor (haldor@halair.com)
            (PS Tor Arne, jeg skrev mens du postet, ikke meningen å underby deg så direkte )
            ----------------
            Haldor
            ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

            Comment


            • #7
              Originally posted by tahustvedt
              Jeg er enig med Bonito. Hva skal du bruke den til?

              Jeg har ikke bruk for min CG-335 lenger da jeg fikk meg en ny computerlader i går som lader alt (Hyperion EOS 7i). Kan godt selge den for 500 inkludert ett sett med gullbelagte banankontakter med ledning, men som Bonito skriver så finnes det bedre ladere i dag.
              Den skal bare brukes til sender og mottaker batteri i glow-fly. Har fra før av bare en std. 50mAh lader, så tenkte jeg likegodt kunne skaffe meg en en skikkelig 12v lader. Har ikke bruk for Lithium lading.

              Comment


              • #8
                Hei Patz

                Ser at du ikke har bruk for lipo lading akkurat nå. Men hadde det ikke vert greit å ha til senere???

                Jeg kan nesten garantere at du angre bittert den dagen du finner ut at du vil fly lipo osv...

                Mvh
                Simon B. Nielsen
                Damn these things are hard to fly!

                Comment


                • #9
                  Brukes ikke lipo bare i el-fly da?
                  En 1100mah NiCd pakke holder ivertfall for 2 flydager for meg.
                  Så jo fin ut den laderen der, men koster jo dobbelt så mye som en brukt cg-335. Er det noen som har en swallow advance til salgs er jeg selvfølgelig også interesert i det.

                  Comment


                  • #10
                    Ok, hva med denne http://www.mosshobby.no/pd-488015674.htm?categoryId=30

                    Den er BILLIG og den kan lade nicd,nimh og lipo for kun 329,-

                    Mvh
                    Simon B. Nielsen
                    Damn these things are hard to fly!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Bonito
                      Ok, hva med denne http://www.mosshobby.no/pd-488015674.htm?categoryId=30

                      Den er BILLIG og den kan lade nicd,nimh og lipo for kun 329,-

                      Mvh
                      Simon B. Nielsen
                      hei jeg har kjøpt en sånn for 2 uker siden og den fungerer utmerket både på nimh og lipo. det eneste ulempen er vel hvis man skal lade store fly pakker da den har maks ladeatrøm 1200mA. men når jeg ladet min lipo på 200mAh så tok det nesten 2 timer fordelen er at den ble ikke lunken en gang
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment

                      Working...
                      X