Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zap400, bytte av hovedmast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zap400, bytte av hovedmast

    Etter ei litt akrobatisk landing klarte jeg å bøye hovedmasta, ny ble bestilt og mottatt men kan noen forklare meg hvordan i hel... man får løs trekkstanga for pitch?

    Den sitter festet oppe i akslingen med en plastikk dings som glir i et spor.
    Har jo selvsagt ryddet bort bruksveiledningen for godt.

    Dersom noen kan forklare dette enkelt eller scanne et utsnitt av bruksveiledningen er jeg høyst takknemlig.
    Mvh.
    Øyvind Iversen

  • #2
    Stanga løsner du bare fra kollektiv-leveren. Da er det bare å skru den ut som en skrue. Den er skrudd inn i en metallbit som går inni mikserblokka.

    Comment


    • #3
      På både min gamle ZOOM, og min nye ZAP er denne stangen skrudd inn i en plast bit som er tredd gjennom mixer blokken/sporet i akslingen

      Løsne alle "hjulstopperene" og trekk opp hele masten, ta stangen i en tang og la masten henge ned under. Da kan du sende hodet rundt til det til slutt løsner fra stangen. Når du skal skru den inn igjen så ser du på toppen inn i sporet i "masten" at den kommer helt til kanten.

      Bytte av skjeiv hovedrotoraksling har jeg etterhvert gjort maaaaaange ganger og er forlengst blitt en "stripe-reparasjon".. Tar meg ca. 5 minutter...
      Anders Hauge

      www.hang.no - Norges nye HANG-side!

      www.JetsOfBergen.no
      rc.andersh.com

      Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
      Byggeblog FPV SailCam Easyglider
      Byggeblog for Eurosporten
      Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

      There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

      Comment


      • #4
        Takker for kjapt svar.

        Prøvde å skru men ga opp, då er det bare å prøve på nytt i kveld.. så blir det nok klart til det slutter å regne/blåse små-spiker en gang i løpet av året...
        Mvh.
        Øyvind Iversen

        Comment

        Working...
        X