Announcement

Collapse
No announcement yet.

Styrkekrav til skruer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Styrkekrav til skruer

    Siden det ikke er en egen seksjon for rare spørsmål, prøver jeg meg her: Har dere noen synspunkter på om standardskruer fra sortimentet til Clas Ohlson eller annen liknende hyllevare duger til bruk på heli; derunder til kritisk bruk i rotorhoder mv. Mangler noen M2 8 mm skruer til rotorhodet på min Logo 16, og det er fristende å bruke standardvaren fra Clas O. De er tilsynelatende identiske. Eller bør det brukes skruer med større styrke enn standard?

    Og en ting til: Pleier dere å bruke nylock muttere flere ganger?

    Hilsen TomV

  • #2
    Sikkert ikke så farlig å bruke standarskruer fra clas vil jeg tro, det er vanlig standar stålkvalitet som er brukt på det fleste modellhelikopter rundt om kring, av samme kvalitet som det du finner i alle jernvare og andre butikker som selger slikt. Angående belastningen i rotorhodet så er vel den relativt høy, men vil vel tro at hvis du trekker til noe ryker så vil vel plastikken sprekke før noe annet. Hvis ikke skruen har feil eller mutteren ramler av.

    Nylock mutre kan brukes flere ganger ja, dette føler du litt på selv også da det skal bli litt en god del tregere når plastikken gjenges på. Du skal ikke klare å gjene på denne mutteren med fingra.
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no

    Comment

    Working...
    X