Announcement

Collapse
No announcement yet.

varmeproblem Hacker?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • varmeproblem Hacker?

    Hei!

    Jeg har en hacker B20-15L, Poly-Quest 2200 3s1p og apc 10*4,7. Masse power i min Foamy Factory Extra 300, men jeg synes at motoren blir skummelt varm under hovring. Den står helt opent.
    Er det for stor propell til dette oppsettet??

    Hilsen Svenn
    REDDIKK

  • #2
    Her har du litt vel stor propel. Prøv med en 9X4,7 tenker jeg!

    Mvh
    Simon B. Nielsen
    Damn these things are hard to fly!

    Comment


    • #3
      Tipper du runder 22-23A med 10x4,7 og max Ampere i burst er 18A for B20-15L 4:1
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Hvilken regulator bruker du og er motoren giret på denne propellen? Enig med de andre her i at den propellen virker stor.
        Anders Valland
        Trondheim

        Comment


        • #5
          Er det en standard B20-15L med planetary gir på 4:1?

          Jeg har den samme motoren og er det samme giring du har så kan jeg sjekke strømtrekket for deg.
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            hei!

            Jeg har planet gir4:1 og schulze future 11.30e. Fløy en tur akkurat nå, og jeg kunne ikke holde på giret.. tror jeg må roe ned til jeg finner en riktig kombinasjon. 9*4,7 skal prøves. spørsmålet er jo hvor mye motoren tåler..

            Men takk for svar så langt!!
            REDDIKK

            Comment


            • #7
              Hmmm.... i følge motocalc skal det oppsettet dra 11,5 A på full guffe. Nå bruker jeg ThunderPower 2100 celler i beregningen, fodri jeg ikke har data på E-tec sine. Selv om det kan være forskjell skal den ikke være så stor.

              Jeg har en Hacker B20-18L på 8xHECELL og cam 5.4x4.3 direktedrift. Den drar knapt 15 A på full guffe, men med god lufting er det intet problem. Jeg har en i en ny modell hvor den ble fløyet første tur uten lufting og da ble den så varm som du beskriver. Men med lufting er ikke dette et problem.

              Får du målt den, Alf?
              Anders Valland
              Trondheim

              Comment


              • #8
                Med Kokam 3S1P2000HD pakke og 10x4,7SF APC trekker den 20A etter at den har stabilisert seg for ca 5 sek.

                Dette gjelder også 11x3,8SF APC som jeg bruker også, ca 20A

                Litt drygt, men dette er jo statiske tester.
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #9
                  Oki...jeg så feil i motocalc, den predikterer i underkant av 15 A statisk ved full spiker. Men dette er altså "gamle" celler.

                  Likevel, 20 A blir vel litt i overkant for en stakkars B20.
                  Anders Valland
                  Trondheim

                  Comment


                  • #10
                    Nå har jeg laga god lufting på min ( min 4 ganger så mye ut som inn) og kommer til å kjøre på dette oppsettet så ser jeg hvor mye den tåler

                    Klart jeg moderer meg med gassen, men den hovrer jo fint en modell på nesten 700 gram

                    Vurderer en outrunner fra AIrcraft World, men får se om dette duger
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #11
                      Takker for svar!!

                      Prøvde med 9*5, men det var triste greier. Men den hadde en fin temp etter mye hovring. Det er helt rått hvor det drar avgårde med 10*4,7, men jeg får vel klare meg med litt mindre trøkk..

                      Hilsen Svenn
                      REDDIKK

                      Comment

                      Working...
                      X