Announcement

Collapse
No announcement yet.

Himax børsteløse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Himax børsteløse

    Vurderer å kjøpe en Motor Himax børsteløs C2812-0720 57g
    Inkl bakplatefeste og propadapter Kv=720rpm/V
    og spørsmålet er om den trekker en modell på 3-400 gram og om jeg kan bruke mine "1200mAh 3S 11.1V 9/12A ST-Model" batterier ??
    Roger Strand

  • #2
    Det skulle gå bra. Sleng på en 10X4,7 propel. Så tenker jeg at du får grei hover på tingen!

    Den har Cirka samme spec som AXI 2212/34!

    Mvh
    Simon B. Nielsen
    Damn these things are hard to fly!

    Comment


    • #3
      Flyr nå en T3D II Wild Beast med børstemotor og syns at dette er en kjempefin måte å fly modellfly på. Men vurdrer å gå over til børsteløst og lettere fly for bruk innendørs til høsten/vinteren (heldigvis lenge til vinter nå . Er Himax motorene av bra kvalitet, eller bør jeg gå for AXI?
      Roger Strand

      Comment


      • #4
        Disse nye Himax outrunnere fines det ikke så mye test data på ennå. Og det er ikke så mange erfaringer med dem ennå her i landet.

        Hvis en ser på den informasjoen som står på dem, ser det ut som om det mere eller mindre er direkte kopier av AXI. Men om de yter det sammen og tåler like mye juling som axi gjenstår og se.

        Problemet med "billige" outrunnere er ofte at magnetene kan løsne. Har vert vitne til at magnert har løsnet i disse "billige" outrunnere. Derfor litt forsiktig med "billige" ting som ikke er skikkelig testet. I tillegg, så har jeg lest en del negativt om himax sine innrunner på RCGroups. Har selv en sånn innrunner fra Himax, Den virker, men den bruker mye strøm, yter heller dårlig.

        Jeg ville nok gått for et litt mere annerkjent merke.

        Mvh
        Simon B. Nielsen
        Damn these things are hard to fly!

        Comment

        Working...
        X