Announcement

Collapse
No announcement yet.

dele opp en batteri pakke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • dele opp en batteri pakke

    hei hei, sitter her og lager meg en micro modell fly, har en batteri pakke på 7.2v, jeg har lyst å dele opp den pakken så jeg får enkle batteri.
    kan jeg trygt gjøre det? og hvor mangen v før jeg pr batteri?
    det som står på pakken er: BP Ni-MH
    36AAA400x6 7,2v

  • #2
    Burde ikke være noen problem det. Du får 1,2 Volt pr.batteri.

    Comment


    • #3
      ok, men når jeg skal lade dei?dvs jeg har 6 batteri, tenkte å lade dei på en gang, beste er vell å kjøpe en ferdig lader der jeg putter inn alle batt osv osv

      Comment


      • #4
        Er det ikke bedre å kjøpe løse celler da?

        Comment


        • #5
          men går det ant å dele opp et li/poly batteri da?

          Comment


          • #6
            Alt går men sjansen for å skade det er jo til stede og LiPo celler får man også kjøpt løse for å bygge pakker selv.

            Comment


            • #7
              Kapia, skal du dele bare NiMH-batteriet ditt eller skal du dele et LiPoly også?

              Alle NiMH-celler har en nominell cellespenning på 1.2 V, men i praksis variere den fra 1.1 til 1.8 V alt etter hvilken type, hvor godt vedlikeholdt og hvilken ladetisltand de er i.

              Hvorfor vil du dele pakken når du likevel skal lade alle samtidig?
              Anders Valland
              Trondheim

              Comment


              • #8
                trenger det til et lett fly... men fant ut at jeg må bruke li ply for å få guff nok, derfor lurer jeg på om jeg kan dele opp et li poly batteri for å komme ned i vekt, trenger rundtom 2-4gram på batteriet.......... og jeg orker ikke å bestille fra japan....

                Comment


                • #9
                  Jeg vet ikke hvor små LiPoly man får tak i men det der hørtes lite ut. Jeg går ut fra at dette er en modell som bruker motor fra mikrobil eller mobiltelefon? Det kan bli heftig med 3,7V på en slik motor.

                  Du kan jo se etter LiIon, det er batterier som brukes til mikrogreier som trekker lite strøm. Da snakker vi om klokkebatterier etc. De finnes i meget små utgaver.

                  Jeg vet ikke helt om jeg forstår hva du mener med å dele et LiPoly-batteri? Mener du å dele en enkelt celle? Det vil jo ødelegge batteriet, det blir som å dele en enkelt NiCd..... Men har du et LiPoly med flere celler så kan de jo selvsagt deles inn i sine enkeltceller (f.eks 3S1P kan deles inn i 3 enkeltceller). Men da er det jo like greit å kjøpe det antall enkeltceller du trenger.
                  Anders Valland
                  Trondheim

                  Comment


                  • #10
                    Man får LiPo celler som veier 3-5g, men da med en kapasitet på rundt 15-20mah hvis huskestua står meg bi. Man får fra Østerrik eller Sveits (huskestua igjen..) kjøpt et slikt et mikrofly som har en total flyvekt på 5-6g. Da er er det batteriet som veier mest! Flyet er et jentenavn uten at jeg er i stand til å huske akkurat hva det var.
                    Pål på Small Size (han som jobber deltid og jobbet på NM før) har et slikt fly og kan fortelle mer om hvilke batterier det er snakk om. Om ønskelig kan jeg ringe han for deg, send meg i så fall en PM.
                    Odd Sundet
                    http://www.imacnorge.no

                    Comment


                    • #11
                      Se på http://www.bsdmicrorc.com/ De har masse snacks. Jeg kom over denne siden via en annen. Sjekk denne fjernstyrte modellen: http://www.parmodels.com/images/AJ_Hornet_RC.jpg

                      20 mAh LiPo som veier 0.7 gram...
                      Anders Valland
                      Trondheim

                      Comment

                      Working...
                      X