Announcement

Collapse
No announcement yet.

slow stick igjenn! :(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • slow stick igjenn! :(

    hei hei!

    har montert slow sticken min no, men!, hvor skal servoane, batteriet osv plasseres på alu stanga? dvs, avstanden osv. jeg er nybe. og skjønner ikke det helt, for det kom jo supre tegninger med!!!!!! irriterandes. er jo ikke råd å forstå seg på.


    /kapia

  • #2
    Heisann.........

    Gratulerer med et morsomt fly! - hadde jomfruturen på min i går og den fløy helt greit - og bedre og bedre ettersom vinden løyet. Ikke bry deg om hvor ting og tang skal være i millimeter - monter sammen stanga med servoene foran bakre vingefeste og batteri bak fremre vingefeste. Ikke tenk på å lime disse delene fast på stanga - det holder å "montere" disse da friksjon mellom stanga og delene holder disse på plass.Motor må du selvfølgelig feste enten med lim eller en 3 mm gjennomgående skrue. Når du har gjort ferdig "kroppen" med motor/batteri og halefjør, montert servoer, mottaker og regulator - så gjør du ferdig vingen - denne måler du opp tyngdepunktet på til 9,5 til 10,5 cm fra forkant og merker med vanlig "lastemerke". Sett vingen på modellen med de medfølgende strikkene og forskyv (gjerne vingefestene og) batteri,servo og mottakere til tyngdepunktet faller innenfor merkingen du gjorde. Til slutt fester du overføringene fra servo til ror og voilá - du har et fly!
    God tur!
    Lars Petter Eriksen

    "the essensials are invicible to the eyes"
    Saint-Exupéry

    Comment


    • #3
      men det er dette jeg ikke skjønner noe av, hva skal jeg gjøre med tyngdepunktet, har funne ut av ved ca 72mm så holder jeg flyet med fingrene og da står flyet meget beint, hvordan og hva jeg skal gjøre det vet jeg ikke.... takker for hjelpen.

      btw, hvor langt skal vingen etter motorfeste?

      Comment


      • #4
        hallo da skal du vel ha tyngdepunktet litt lengre bak. og det gjør du ved for eks å flytte batteriet litt bakover.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          ja ok, grett at det skal vippe bakover, men hvordan skla jeg gjøre dette? hva utstyr skla jeg bruke, hvor langt på vingene skla jeg bruke osv, jeg har ingen peiling på dette!!! håper noen kan komme med en "howtoo"

          Comment


          • #6
            nå har jeg ikke hatt dette flyet selv. men kikket på manualen. og der stod det Cg = 105mm from leading edge of ving. det vil si at du måler 105mm fra fram kant på vingen også kan du for letthets skyld sette to små tusj merker på under siden av vingen på hver sin side av kroppen. nesten helt intil kroppen. nåpr du så setter en finger på hvert punkt og løfter opp flyet så skal det balansere, hvis ikke må du flytte batteriet fram eller tilbake. husk det er bedre det tipper litt framover en bakover da er det lettere å fly.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              ok, skal teste dette!!!! tusen takk for alle svar, mere spørsmål vil nok dukke opp snart igjenn
              /kapia

              Comment


              • #8
                hvor holder du til? er sikkert noen som kan hjelpe deg med å sette den opp. den alu pinnen er ett MEGET morsomt fly.
                Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                www.airheads.no

                Comment


                • #9
                  jeg bor på en plass som heter husnes, ligger i kvinnherad.... i grunn em liten plass.. har hatt klubb før, men ikke no lengre.

                  Comment


                  • #10
                    hm. hvis du ser på dette bildet så kanskje det hjelper deg litt.

                    http://www.gws.com.tw/images/product...owstick_10.jpg

                    av servoer kan du f.eks bruke Hitec Hs55, og en hitec hf04mi mottaker uten kasse.
                    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                    www.airheads.no

                    Comment


                    • #11
                      ok, jeg bruker standar 4 ch motaker som følgte med i pakken, bruker 2 pico/naro servoer, men det bildet sier desverre ikke noe om avstanden fra motoren og til vingekanten

                      http://www.hitecrcd.com/Receivers/HFS04MG.htm 14g

                      Comment


                      • #12
                        Dumt kanskje, men hva er vingene laget av ?

                        Comment


                        • #13
                          depron? slikt som du får når du handler meny pakke på burger king o.l, sånn isopor

                          Comment


                          • #14
                            ok, men ser ut som om jeg har lest laserboy`s svar litt for fort, jeg skal teste dette jeg hehe, takker for svar til no

                            Comment


                            • #15
                              ser ut som om dette kansje er en lettbyggd modell hvis du blir gjort opperksom på at det ikke er så nøye hvor du plasserer ting jeg målte opp 105mm fra vinge kanten og inn, opp med fingrene og modellen dalte fint ned kansje 1-2* med snuten ned :P ser grett ut for meg til no skal ut på jomfru tur både på flyet og meg :P gleder meg kan vell spør før jeg drar ut i felten om hva jeg skal lappe ting med? hihi wish me good luck :P

                              /kapia

                              Comment

                              Working...
                              X