Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apache cd-rom motor i arf utførelse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Apache cd-rom motor i arf utførelse

    Heisann, har innvistert i en Apache cdrom motor for å prøve litt og bli kjent med børstemotorer.

    Problemet mitt kom da jeg så at det ligger med løse magneter, 24 stk for å være nøyaktig. Og jeg går ut ifra at disse skal inn i den rotoren. Men inni rotoren er det allerede no greier fra før, en hel ring av ett eller annet slaget som tar plassen til magnetene vil jeg tro.

    Noen som kan guide meg gjennom dette og hvordan dette skal gjøres. Er fersk somsagt når det kommer til børstemotorer. Hver magnet skal vel ligge med Nord-Sørpol annenhver gang ut eller no sånt ??

    Hvilke kontakter bruker dere for å koble sammen motor og kontroller ?
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no

  • #2
    Hei visste heller ikke noe om slike motorer da jeg kjøpte min men fikk god hjelp på nett.

    404 Not Found

    (MFN) ModellflyNytt.no

    Comment


    • #3
      se her (MFN) ModellflyNytt.no
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Kjempefine sider du fant der Samsung. Da vet jeg hva som skal gjøres.

        Tyor: Har lest den vettu, derfor jeg kjøpte Apache sin, men som du ser så var magnetene allerede limt fast i rotoren på i den testen.

        Takk for hjelpen gutter, skal vel klare å ordne den grei nå..
        Runar Isaksen
        risaksen@bluezone.no

        Comment


        • #5
          Luer litt på om jeg skal kjøpe denne: 404 Not Found

          Comment


          • #6
            hmm.. da må en lære seg og vikle samtidig, kanskje det ja, blir kanskje neste utfordring hvis den jeg har nå fungerer godt.

            Har jo lyst på axi 2208, å er det du ser på et billig alternativ så skader det jo ikke å prøve..
            Runar Isaksen
            risaksen@bluezone.no

            Comment


            • #7
              Trodde magneter å sånt var ferdig satt inn på den fra moss hobby??

              Blir spennede å se hva du syns om den etterhvert da

              Comment


              • #8
                Nope, magnetene var lagt ved siden av. Men siden som Samsung kom med beskriver med enkelhet hvordan du skal fikse den biffen. No`Problemo !
                Runar Isaksen
                risaksen@bluezone.no

                Comment


                • #9
                  Min motor er nå historie, den smeltet i en 15 sekunders hover episode. Kjører med 3sp 810mah pakke og 8*3.8 propell. Ikke å anbefale, bør kanskje ha en noe snillere propell.
                  Runar Isaksen
                  risaksen@bluezone.no

                  Comment

                  Working...
                  X