Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger ny lader.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger ny lader.

    Jeg må ha meg en lader som oppfyller følgende kriterier:

    - lade 4.8v og 6v mottagerbatteri
    - lade senderbatteri 9.6v ?
    - lade 12v gel-batteri.
    - ha 220v tilkobling
    - gjerne utladingsfunksjon.
    - helst under 1000.-

    Hva anbefaler folket???

    Laderen trenger IKKE å inneholde Li-Po funksjon, jeg har ett el.fly med Li-Po og har en helt grei lader til det utenom.
    Align T-Rex 450
    Fizza elektrofly
    JR 9xII

  • #2
    Ny lader

    Hei.

    Jeg ville kjøpt denne:

    Siden finnes ikke

    Det er en grei lader som kan brukes og til LIPO seinere.

    Du får billige strømforsyninger på f.eks Clas Ohlsson eller biltema som du kan bruke.

    John
    Attached Files
    John

    Comment


    • #3
      Støttes.
      Har den selv og er veldig fornøyd.
      Båt:
      Hydro m/CMB 90
      Twister m/mathe35ccm
      Jet:
      Skymaster F-18
      Rookie II
      Fly:
      ZEN 120og50
      Radio:
      Futaba3PK
      GraupnerMX22

      Comment


      • #4
        Laderen skal være mere en god nok ja, hva Strømforsyning angår så kjøp hos SmallSize i Oslo, de har en sak til 600,- og den leverer hele 12A, og det er Imponerende til den prisen. Finner ikke billigere som leverer denne strømstyrken.

        Har denne selv og kjører fint Schulze og Ultramatlader samtidig uten problemer på den.
        Ønsker dere en god dag på feltet !
        Birger Mork

        Mine besittelser :
        Flygreier (Massevis)
        Heligreier (En Mini Titan)
        Bilgreier (Et par stk.)

        Comment


        • #5
          Ser ikke ut som Biltema eller Claes Olson har noe som kan brukes, de største jeg fant leverer max 2A så jeg må nok kontakte Small Size. Eller er det noen som vet om noe annet som kan brukes til strømforsyning??
          Align T-Rex 450
          Fizza elektrofly
          JR 9xII

          Comment


          • #6
            hvis du har en gammel pc så kan strømforsyningen der brukes
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Hei

              Hvis du skriver inn dette art. nr. 26-7217 på biltema sin side, får du frem en batterieliminator som kan levere 5 amp.
              Vet ikke om den har stabilisert ut spenning, eller kan brukes på laderen, men den koster i hvertfall 199,-

              Comment


              • #8
                Da er Swallow bestillt, er det noen som har noen argumenter for hvorfor jeg ikke bør bruke den saken fra Biltema?? Jeg ser at laderen kan lade max 5A og den omformeren kan levere 5A. Burde vel gå bra det, kan jo bare la være å stille laderen inn til å lade så mye. Synest det er litt drøyt å betale 600 når jeg ikke har noe behov for 12A.
                Align T-Rex 450
                Fizza elektrofly
                JR 9xII

                Comment


                • #9
                  Har heller flere argumenter for hvorfor du skal bruke laderen fra biltema. Jeg bruker denne selv og den fungerer smertefritt. Somregel bruker jeg et 12 v 7ah biltema batteri som hovedkilde som både hurtiglader og biltemaladeren står montert på. Sikker og jevn strømkilde.
                  Runar Isaksen
                  risaksen@bluezone.no

                  Comment


                  • #10
                    Hmm.. beklager men det var 37-711 jeg har stående, hastverk er lastverk. Sikker på at begge alternativene fungere greit nok.
                    Runar Isaksen
                    risaksen@bluezone.no

                    Comment


                    • #11
                      bare husk på at du har en del tap i laderen. skal du ha 10A ut av laderen så må nok strømforsyningen levere 1A mere. så hvis omformeren kan levere 5A så bør du ikke lade på mere en 3-4A. men det er vel kanskje ikke aktuelt å lade med så mye strøm allikevel og da er det ikke noe problem.
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        hvis du har en gammel pc så kan strømforsyningen der brukes
                        Er det noen som har prøvd dette?? Har noen gamle maskiner liggende som jeg kan ribbe.
                        Align T-Rex 450
                        Fizza elektrofly
                        JR 9xII

                        Comment


                        • #13
                          ja det er ikke noe problem men på noen av de må du koble sammen to ledninger i den pluggen som går til hovedkortet for å slå den på. man hvis den er så gammel at av/på bryteren går direkte til strømforsyningen er alt greit. typisk pentium 1 eller eldre. De ledningene du ikee har brukfor kan du jo bare kutte av inne i strømforsyninga. du vil se at alle svarte kommer fra ett punkt osv. husker ikke fargene i farta men det kan du enkelt måle deg fram til
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #14
                            Her er en side med bygging av strømforsyning:
                            http://www.nfdc.net/home/cbdb/12%20V...r%20Supply.htm
                            Står flere linker nederst på siden.
                            En kanskje "dum" ting med slik strømforsyning er bråket fra vifte.....

                            Ellers har jeg en kamerat som var på Biltema i går å kjøpte den batterieliminatoren (26-7217) men får ikke testet den på Swallow laderen før i morgen. Kan komme med tilbakemelding om den virker eller ikke når vi har fått testet.

                            Comment


                            • #15
                              Fikk testet batterieliminatoren fra Biltema i dag, og den funker veldig greit.
                              Hadde ikke batterier til å teste mer en 2A lading.
                              Målte derfor strømtrekk mellom eliminator / lader og det var tilnermet likt som laderen gir batteriet....dvs. Når laderen gir 2A til batteriet trekker den 2A fra eliminatoren.

                              Comment

                              Working...
                              X