Announcement

Collapse
No announcement yet.

må ha ny propell men hva?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • må ha ny propell men hva?

    hei må ha noen nye propeller til ultimaten. med sc40 motor. har APC11x6 fra før og den virker ok (har ikke så mye peiling) men hva bør jeg kjøpe. tenkte å gå for samme størelse. men kanskja master Airscrew da jeg har hørt at de er litt mere holdbare ved harde landinger. men så har man jo også APC sport og MA scimitar. hva er forskjellen. og hva med de billige plastpropellene.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Hei
    Propellens viktigste oppgave er å trekke modellen gjennom luften. I så måte er APC propellene av ypperste klasse. Tror ikke MA tåler nevneverdig mere dårlige landinger, men i de aller fleste tilfeller gir de mindre trekkraft. Billige plastikk propeller ala gul Kavan eller Tornado er spesielt dårlig og kan ikke anbefales til annet en de aller minste motorer/modeller.
    Vil tro at APC 11x6 er en såkalt sport-størrelse. MA scimitar er et forsøk på å lage en bedre propell enn den originale MA, for å ikke tape fullstendig for APC.
    Lykke til
    Ola
    www.ofremmi.info

    Comment


    • #3
      Jeg går utifra det er den lille Ultimaten du skal ha den på?

      Da ville jeg kanskje handlet inn og testet med en 10x8 også, og som sagt, her er det er APC som gjelder.

      Comment


      • #4
        ok takk for svar da kjøper jeg aps 11x6 og 10x8 så kan jeg prøve de.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Jeg ble plutselig litt usikker selv nå, med nærmere ettertanke er kanskje 10x8 litt tung for en .40 motor (mer passende for .46 eller kanskje en sprek .40), 10x7 er muligens mer riktig. Jeg har lite erfaring med .40 motorer så kanskje noen andre kan bekrefte/avkrefte?

          Comment


          • #6
            skal kikke litt hva som er å få taki først. Hadde i utgp tenkt å bestille fra elefun pga veldig god erfaring med hurtig leveranse og bra service. men de har ikke alle størelser
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              har nå bestilt APC 10x7 og 11x6 såfår jeg prøve hva jeg liker best.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                til en 40 moter er 10x6 og 10x7 gode propeller som er mye brukt på bl.a 40 size trainere.
                Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                www.airheads.no

                Comment

                Working...
                X