Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner model?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybegynner model?

    Hei

    Jeg har tenkt og kjøpe en billig elektromodell til og lære og fly med...
    jeg har en Cessna 177 cardinal men har ikke så lyst og begynne med det..da kan det fort bli dyrt


    så jeg lurte på og kjøpe denne : http://www.globy.no/html/products_2...._product_list=
    så da lurte jeg på om det noen som har testet denne modellen?
    er den grei og fly?
    håper noen vet noe om denne modellen

  • #2
    Har ikke prøvd denne, men hvis du skal ha en annen modell så er E-starteren fra GWS fin

    Comment


    • #3
      Ta en titt på Reichard Modelsport's new BAMBI - komplett
      med motor - pris langt under Kr.1000...

      Comment


      • #4
        Neidasså...

        Ser ut som om det er type 1 radio. Det heter nemlig:

        "4-kanals, Throttle / stabilisator på venstre joystick. Høyde / sideror på høyre joystick"

        Det bør du absolutt endre til type 2 med balanse/høyde på høyre stikke.

        Hvis det funker er det sikkert morro.

        Kommer mye ekstra i tillegg for porto og pakking kan det bli litt i dyreste laget. Da ville jeg heller vurdert F-27 Stryker...

        Comment


        • #5
          Re: Neidasså...

          Originally posted by nixxon
          Ser ut som om det er type 1 radio. Det heter nemlig:

          "4-kanals, Throttle / stabilisator på venstre joystick. Høyde / sideror på høyre joystick"

          Det bør du absolutt endre til type 2 med balanse/høyde på høyre stikke.

          Hvis det funker er det sikkert morro.

          Kommer mye ekstra i tillegg for porto og pakking kan det bli litt i dyreste laget. Da ville jeg heller vurdert F-27 Stryker...
          Jeg har en Hitec optic 6...kan jeg bruke den senderen på flyet?
          hvis ikke..
          Hvordan er F-27 stryker og fly?
          grei til en nybegynner?

          Takker for alle svar

          Comment


          • #6
            Re: Neidasså...

            Originally posted by toxic
            Originally posted by nixxon
            Ser ut som om det er type 1 radio. Det heter nemlig:

            "4-kanals, Throttle / stabilisator på venstre joystick. Høyde / sideror på høyre joystick"

            Det bør du absolutt endre til type 2 med balanse/høyde på høyre stikke.

            Hvis det funker er det sikkert morro.

            Kommer mye ekstra i tillegg for porto og pakking kan det bli litt i dyreste laget. Da ville jeg heller vurdert F-27 Stryker...
            Jeg har en Hitec optic 6...kan jeg bruke den senderen på flyet?
            hvis ikke..
            Hvordan er F-27 stryker og fly?
            grei til en nybegynner?

            Takker for alle svar
            Den er nok ikke et nybegynnerfly, siden vingespennet er så lite. Da blir alt litt mer spontant og brått. Men... jeg fikk det jo til i dag med en modell tilsvarende Stryker... Min første tur alene...

            Se for øvrig beskrivelse av flighten i dag på følgende link, side 2:
            (MFN) ModellflyNytt.no

            Strykeren til 1890,- ser hakket kvassere ut. Anmeldelse av Odd Sundet på:
            (MFN) ModellflyNytt.no

            Comment


            • #7
              Jeg vil henge meg på anbefalingen av E-starteren fra GWS. En kammerat av meg og jeg kjøpte oss hver vår E-starter for en måneds tid siden. Våre første fly. Vi flyr brukbart begge to nå. Tåler mye juling Ikke noe problem å fikse det som måtte komme av skader etter ublide møter med moder jord. Lett å bygge, lett å fly. Vi looper, roller og flyr inverted :-O

              Jeg er overbevist om at vi hadde savnet det hvis vi hadde valgt en modell uten balanseror.

              Comment


              • #8
                vil anbefale noe sånt som E-starteren jeg også. og i hvertfall noe med balanseror
                eller hva med denne MAXX Trainer EP-500 F som finnes her http://www.greatwings.no/index.html?...target=d1.html
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  For 400-sized elektrisk, vil jeg anbefale Kyosho Spree Sports (ikke Spree ES, den har ikke balanseror, og blir fort kjedelig).

                  For fuel, vil jeg si at de fleste 40-sized trainere er omtrent likeverdige. Boomerang40 kan være et godt valg hvis du overhodet ikke har radioutstyr frafør, men hvis jeg har lest tråden riktig, har du allerede en Optic.

                  Selv om Spree Sports er lavvinget, er den overraskende stabil og selvkorrigerende (kan ha noe med at det er nesten 10 grader incidense på den!). Eneste man bør være veldig klar over med Spree Sports er at den trenger MYE elevator-down når den ligger på rygg. For en nybegynner Vil jeg også anbefale å redusere rorutslagene noe på den.... (med en 480-motor og "nok" batteri, har den ikke noe problem med å gjøre 2m radius looper).

                  //Svein
                  Med forbehold om dårlige dager:

                  Svein Skogen

                  Comment


                  • #10
                    Jeg var og kjøpte meg en kyosho piper j-3 m24 [url="[url]http://www.kyosho.co.jp/web/products/airplanes/sqs/sqs_series/piperj_3cub_m24/piperj_3cub_m24-e.html"]http://www.kyosho.co.jp/web/products...cub_m24-e.html[\url] i dag..det er kun 3kanaler på det

                    Jeg satte batteriet på lading i bilen og fant meg en grei plass og prøve flyet
                    første turen jeg hadde med flyet gikk veldig greit og jeg greide faktisk og ta en loop med flyet når jeg skulle lande flyet traff det bakken ganske hardt og det ene vingestaget knakk
                    jeg fjernet begge vingestagene og prøvde på tur nummer 2..
                    når jeg prøvde på en loop uten vingestag knakk vingen i luften og det datt i bakken fra ca 40meter...så nå ser det ut som det har vært med i både første og andre verdenskrig ...hehe

                    har kjøpt ny vinge til det så jeg skal vel ut og teste det igjen i morgen

                    Comment


                    • #11
                      Bare husk vingestag!

                      Piper J-3 Cub (aka "luftens moped") er utstyrt med vingestag fordi den faktisk trenger det...

                      Vet ikke om Kyoshos modell av denne er skalariktig også med hensyn til motorkraft (i forhold til størrelsen på flyet)... Orginalen hadde i "luksusutgaven" 65 hester, og var 2-seters...

                      Og bygget så lett og spinkel som fy! Derfor vingestag, for å spre vekten over flere fester (i motsetning til å ha vingebjelke internt i vingen. Mindre vekt på denne måten).

                      Ting du bør være oppmerksom på med en Cub, som gjør Cub til en mindre-enn-ideell nybegynnermaskin, er at den har lett for å tip-stalle i lave hastigheter... Den har også en lei tendens til å snaprolle når den staller. Ikke en god kombinasjon hvis du ikke har god trening, og spesiellt ikke hvis du ikke har balanseror...

                      //Svein
                      Med forbehold om dårlige dager:

                      Svein Skogen

                      Comment

                      Working...
                      X