Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cessna 177 Cardinal..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cessna 177 Cardinal..

    Et spørsmål om motor valg på denne modellen..?

    Har sett at det kan brukes motorer opp til .91 på denne modellen... Hvordan er den til å fly med f.eks Os91 eller Os61 motor på modellen?

    så en video av modellen, men husker ikke helt om det var 91 eller mindre motor som ble brukt da i filmen...

    Fikk "litt lyst" på dette flyet gitt, når je så modellen i div. "uhell" og enda var like hel å fin... Virksom en kul morsom modell gitt.. hehe
    Tommy

    Futaba 14Mz 2,4GHz
    Futaba 10CG 2.4GHz

    Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
    Raptor 50Titan SE (x3)

    Div. modell flyr.. (alt for mange)

  • #2
    Er vel en .91 4t som brukes på den filmen du har sett...

    Selv bruker jeg en .45 Rossi som den flyr fint med. Tror en vanlig .45 blir litt i minste laget. Så alt over det flyr den sikkert kjempefint med! Tar fine store looper uten problem, men det er jo litt mer intens lyd på en 2t i forhold til en 4t...

    En del som sier en "må" ha 4t på den... men om kronene teller tror jeg at jeg like gjerne hadde valgt en god .60 2t istede for en noe dyrere 4t.

    Elefun.net selger .91 4t til ca. 1600,- så det er ikke så værst egentlig.

    Motorvalg blir vel egentlig en smakssak og kommer vel mye an på hva du skal bruke flyet til.

    Har enda ikke krasja den så jeg har ikke erfart det selv hvor mye de tåler, men tror (håper... ) det blir en stund til også så fint som den flyr!

    Om du ikke er helt overbevist om du skal kjøpe modellen eller ikke.... LØP og KJØP!
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #3
      En 70 firtakter er nokk det optimale vil jeg tro. Jeg kjører selv med en 91 firtakt. Problemet er da propellen, som er litt større og fortsatt gir effekt på tomgang. Kommer litt kjapt inn for landing. På den annen side er flyet fantastisk å fly. Mitt fly viser veldig lite stall tendenser, men bare øker gjennomsynk med høy nese. Jeg har hatt ett krasj, og da gikk understellet, samt en flerr i kroppen der vingeboltene festes.
      Men det kommer vel ann på hvor man lander/krasjer. Tretoppelanding, eller tryne i en snøfonn gir vel noe forskjellig sammenstøt.
      Tror nokk helt sikkert du kommer til å bli strålende fornøyd med ett slikt fly. Det tåler veldig mye, men det er ikke uknuselig.. Bare nesten.
      Hans Idar Haldorsen
      Alta

      Sceadu Evo 50
      T-Rex 450 SE
      E-starter
      U Can Do 3D Elektro
      Great Planes Revolver 50

      Comment

      Working...
      X