Announcement

Collapse
No announcement yet.

Modell: T3D II CAP 370ZX og nybegynner fly #2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Modell: T3D II CAP 370ZX og nybegynner fly #2

    heisann!
    jeg har no vurdert å kjøpe en billig depron modell, men cluet er det at jeg ikke har flydd balanseror enda, bare litt for noen år siden, men vil jeg kunne klare denne modellen?`eller er den rett og slett for voldsom? blir fort lei av Slow Stick og rolige looper :P hehe!!!
    det utstyret jeg har er:
    3x naro std servoer
    li-ion 1800mah 7.4v batteri
    hitec en lett motaker på ca 14g

    vil først og fremst utstyret passe? eller blir den for tung, og om noen har forslag til litt sprekt fly til den hardwaren som jeg har så er jeg takknemlig! takker for alle svar

    mvh
    kapia

  • #2
    Det kunne jo kanskje passe i en formosa, med små utslag så flyr den rett og fint.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      hvordan er den om mann prøver seg litt på akro da? og hvor mye tåler den? du har/hatt en slik vell? hehe, er viktigt at den tåler en del juling :P

      Comment


      • #4
        har hatt en, og jeg syntes den var lettflydd med små utslag på balanse rorene. satte linkene på de innerste hullene på servo armen og det var fortsatt nok til å rolle uten å miste for mye høyde. når det gjelder holdbarheten så er det jo tross alt isopor. og en i depron er vel kanskje mere holdbar. det jeg merket er at du får lett stygge merker i forkant av vingen hvis du treffer kvister, trær, barduner til lysstolper osv. hvis jeg skulle hatt en ny så ville jeg ha lagt en stripe med brei litt seig tape langs forrkanten. også knekker kroppen litt lett rett bak vingen. fordelen er at med isopor får du ett fint brudd bare litt 5min epoxy og du er ute og flyr igjen nesten uten at det synes at det er reparert. har også corsair fra gws og der har kroppen en helt annen form som gjør den mye mere solid. og den er vel litt snillere å fly en formosaen. ulempen med den er at balansror overføringene er helt håpløse så der må man ha to servoer til ballanserorene. syntes den flyr kjempefint også. det er det jeg har prøvd selv av slike type fly og kan fin annbefale de. formosaen er jo veldig billig på elefun da 399 med motor.

        lykke til
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          ok, hvordan er formosan i lufta da? er den svak for vind?

          Comment


          • #6
            Jeg synes den er svak for vind, men så er jeg primært vant med litt større fly. og ett fly med nesten en meter i vingespenn og en vekt på 400gram så vil jo vinden få litt å si. men samtidig så er den laget slik at den skjærer gjennom vinden ganske bra. corsairŽn har jo omtrent samme vingespenn og vekt men den tåler ikke vinden så bra så det er mulig jeg er litt følsom på vind selv .

            når det gjelder formosaen i lufta så er den bare nydelig. den flyr dit du peker den og gjøt det du vil for å si det kort. Jeg fant orginal motoren litt svak men har funnet i ettertid at jeg hadde litt feil propell tror jeg. Hvis du kjøper en formosa så vil jeg anbefale at du også der kjører med to servoer og Y-kabel på ballrorene. jeg brukte de orginale overføringene og en servo eg det er veldig slarkete, og merkes godt i luften. og høres hvis man flyr litt fort forbi da det vibrerer i hele flyet .
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              ok, men jeg lurer på hva som er forskjellen på disse 2 flyene her jeg.:Tiger Moth 3D 350 og Tiger Moth 400 (ARF) (tatt fra elefun.net)
              ser helt like ut spør du meg

              Comment


              • #8
                3D 350 har tynnere kropp en vanlig.
                400 er større ca15cm i vingespenn også har den 400 motor i stedet for 350 motor. hvis du går inn på de så ser du på spesifikkasjonene hva som er forskjell.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  Formosaen er fin, men orginalmotoren er svak, selv flyr jeg den med børsteløs cd-rom motor og det er power i massevis!
                  hitec en lett motaker på ca 14g
                  Hitec feather??
                  I såfall ville ikke jeg hatt den i en formosa, for da må du kjøpe inn kasser med lim..


                  Erlend Larssen
                  Run, live to fly, fly to live, aces high!
                  Erlend Larssen

                  Comment


                  • #10
                    why is that? den skjønnte jeg altså ikke.........
                    Originally posted by erlend
                    Formosaen er fin, men orginalmotoren er svak, selv flyr jeg den med børsteløs cd-rom motor og det er power i massevis!
                    hitec en lett motaker på ca 14g
                    Hitec feather??
                    I såfall ville ikke jeg hatt den i en formosa, for da må du kjøpe inn kasser med lim..


                    Erlend Larssen

                    Comment


                    • #11
                      Dette er Hitec Feather:

                      Hadde det vært opp til meg hadde skalpellbladet på bildet stått tvers igjenom mottakeren..
                      Hvis det er denne du har så er ikke det den mottakeren med best rykte på seg. Bare søk på forumet så finner du masse om folk som har mistet kontakt med modellen sin og krasjet pga mottakeren.
                      Men dette er den eneste mottakeren til hitec som ikke er bra, alle andre hitecmottakere er bra

                      Erlend Larssen
                      Run, live to fly, fly to live, aces high!
                      Erlend Larssen

                      Comment


                      • #12
                        Hitec 4-kanals "feather" er selv ifølge fabrikken en mottager med "nedsatt rekkevidde".

                        Sikkert "grei" til sitt bruk (utstillingsmodell), men egner seg dårlig til fly.

                        //Svein
                        Med forbehold om dårlige dager:

                        Svein Skogen

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by erlend
                          Dette er Hitec Feather:

                          Hadde det vært opp til meg hadde skalpellbladet på bildet stått tvers igjenom mottakeren..
                          Hvis det er denne du har så er ikke det den mottakeren med best rykte på seg. Bare søk på forumet så finner du masse om folk som har mistet kontakt med modellen sin og krasjet pga mottakeren.
                          Men dette er den eneste mottakeren til hitec som ikke er bra, alle andre hitecmottakere er bra

                          Erlend Larssen


                          kjøpte en Hitec HFS-04MG forige uke den er på 19gram og skal ha ekstra lang rekkevidde. prøvde denlitt på onsdag og den virket kjempebra. på avstandssjekk med antenna nede så gikke den dobbelt så langt som standard mottakeren som følger med for eks. laser 4.
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #14
                            jeg har opplevd at hitec motakeren klikker av og til, når jeg spess flyr over strøm ledninger så går alt mongo noen nano sekunder, men ellers går det grett.... kansje noe jeg ikke skal putte i en modell over 400kr? har dere noen tips til ny? hels billig som fy.

                            Comment


                            • #15
                              ikke kjøp gws i hvertfall den er endaa verre

                              hva med denne. den kan jo brykes i hva som helst seinere også Siden finnes ikke
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

                              Frsky taranis 9+
                              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                              + diverse små ting

                              Comment

                              Working...
                              X