Announcement

Collapse
No announcement yet.

Piper j-3 cub elektro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Piper j-3 cub elektro

    Jeg har akkurat kjøpt meg en cub.Denne vil rett og slett ikke fly. Den kan gå rett frem i 4 sekunder og så bare gå roller den over og går rett i bakken. Jeg er riktig nok en nybegynner men flere av mine venner som har flydd i mange år klarer heller ikke fly denne.Det samme skjer med dem. Er det noen som har noe tips eller forslag på hvorfor dette skjer ???

  • #2
    er dette en slik iten ferdigmodell med alt utstyr. ev hvilken. og haaar du sjakket tyngdepunktet?
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Rett frem sier du? Ja, den skal gå rett frem, og faktisk litt nedover også i starten. For å få nok flyfart. Hvis dette er en elektro ferdigmodell, så har den ikke nok motorkraft til å hovre eller stige bratt fra null. Les manualen, som sikkert følger med. Der står det at den skal kastes relativt hardt og beint rett fram og fortsette å fly rett fram inntil den får nok flyfart. Starter du med fullt høyderor, så løfter den bare nesen, stopper i luften og tipper over. Klassisk tabbe på alle nivåer. Et fly må ha fart forover for å kunne fly. Først da kan man gjøre store utslag med rorene.

      Comment


      • #4
        Jeg kan bare fortsette å være enig med de andre her.

        La oss legge inn fakta, og sammenligne med teori, og se om man har riktig teori.

        1F. Modellen går fremover i noen sekunder deretter "roller den".
        1T. Modellen går fremover i noen sekunder, helt til farten er brukt opp. Deretter staller den ENE vingen (mister løft på ene siden) og flyet "faller" ut av luften. La meg gjette: Den faller mot venstre?
        2. Dette er en Piper J3 Cub, og den har vingestag.