Announcement

Collapse
No announcement yet.

Innkjøringsproblemer på Sceadu 50

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Innkjøringsproblemer på Sceadu 50

    Jeg er litt fortvilet. I løpet av våren og tidlig sommer har jeg drevet å bygget en Hirobo Sceadu 50. Når det endelig var tid å innkjøre, lot jeg motoren gå veldig fet de første 3-4 tankene. Når jeg så skulle begynne å magre den inn begynner problemer å oppstå.. Etter en 7-8 tanker prøver jeg å magre slik at motoren akkurat går rent, og leverer riktig turtall. Hva skjer?: Jo motoren går varm. Og stopper til slutt... Leste litt rundt på nettet at Hiroboen hadde vært litt plaget med akkurat dette. Fant også noen tips om hvordan man kunne lage en ny kjølekanal over toppen på motoren, slik at lufta fra vifta traff bedre. Nå kunne man kjenne en luftstrøm av varmluft under motoren. Men fortsatt går den for varm.. Enten så går motoren så den "lugger" på turtallet (litt for fet vil jeg anta), eller så går den varm når man stiller noen knepp inn. Er det noen som har vært borti samme problem, og klart å løse det?
    I så fall blir jeg veldig taknemlig for all hjelp og svar...
    Attached Files
    Hans Idar Haldorsen
    Alta

    Sceadu Evo 50
    T-Rex 450 SE
    E-starter
    U Can Do 3D Elektro
    Great Planes Revolver 50

  • #2
    kjør den itt fetere en stund til, 50 motorene skal være slik at det ikke er varmt å ta på de på baklokket. temperatur måles på baklokket, og evt på sylinderen. motoren pleier å løsne mer og mer etterhvert, men hver forsiktig, hvis motoren blir for varm kan den ta skade i sylinder foring, stempel og/eller stempelring. hvor mange omd. har du på hovednåla? og hvor står tomgangsskruen?
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

    Comment

    Working...
    X