Announcement

Collapse
No announcement yet.

motor slokner ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • motor slokner ???

    hadde en heftig kræsj med stryker flyet mitt, måtte bruke epoxy til å lime sammen igjen(ved motorfestet) .når jeg starter flyet nå. så gir jeg full gass men motoren bare slokner etter en liten stund, motoren slokner også ved mindre gass... høyderor og balanseror fungerer helt fint så kan vel ikke være batteriet...
    noen som tror de vet hva som kan være feil

    mange takker for alle svar

  • #2
    Hei.

    Er propellen koblet rett på motorakslingen, eller er det gear på motoren? Kan være treghet en plass som overbelaster regulator, og så kutter den motoren. Sjekk om motor/gear er lett og dra rundt(ta bort evt skitt, møkk etter kræsj). Skal hakke litt p.g.a motstand i motor. Skal være jevn motstand.
    Det bare å sjekke alle ledninger, kontakter o.l. om de er løsnet, dårlig kontakt.
    Lykke til.

    Comment


    • #3
      jeg er ingen ekspert. Sjekket batteriet med et voltmeter for å sjekke om den er ladet opp ?
      Parkzone stryker f-27
      utallige kræsj etter noen dager.

      Comment


      • #4
        Jeg er ikke heller noen ekspert, men jeg kan fly stryker og jeg kan definitivt krasje dem, hehe
        Har selv hatt samme type uhell på denne - litt lim og så opp igjen for meg!
        Dette høres vel definitivt ut som ett dårlig batteri i mine ører, hvis ikke du har krøkt motorakselen slik at den får for mye motstand og derfor sliter ut batteriet... Men dette burde du høre / kjenne...
        Peppe
        Peter Rahm
        Siggerud
        Cirrus RCFK

        Comment


        • #5
          motoren er nok brent opp..

          slik oppførte min seg og nettopp og når jeg åpnet den var viklingene helt svarte..
          Alf Surdal
          Hovsherad

          Comment


          • #6
            Grunnen til at de brenner ved krasj tror jeg ofte er at propellen setter seg fast i noe slik at den ikke kan rotere også er man ikke rask nok til å slå av trottle stikka da brenner man en slik børste motor ganske raskt. Regelen ved krasj er slå av gassen så fort du rekker det. snakker her av erfaring
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              kan være batteriet, hadde et lignende problem i cuben min.
              motoren sloknet etter noen få sekunder.
              da var det batteriet som var feilen
              William Jul Ringkjøb
              Bodø MFK

              If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

              Comment

              Working...
              X