Announcement

Collapse
No announcement yet.

MFN-sidene har blitt utrolig trege

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MFN-sidene har blitt utrolig trege

    Er det bare meg som har merket at MFN sidene er blitt utrolig trege?? Kan sitte å vente i 10 sekunder mellom hvert sidebytte.

    Noen som har en vettug forklaring på dette tro? Har sikkert blitt en god del mer trafikk på serveren en hva det var da jeg begynte å bruke sidene her da men..
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no

  • #2
    Enig, altfor tregt...
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #3
      jeg og har merket det spesielt de siste to dagene. trodde først det var maskina mi
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        jeg har og samme problem, gjelder ikke for rcmarked da. kun mfn.
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

        Comment


        • #5
          Samme her å...
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment


          • #6
            Puh, og jeg som trodde supermaskina mi hadde fått influensa!!!!!!
            Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

            Comment


            • #7
              Trodde det var linjen på jobben som hadde fått hallusinasjoner, men 2MBit'en hjemme er like treg...

              Samme fenomenet som ThomasB... RCMarked går kjapt og greit..

              Spørs om ikke serveren kjører på sommermodus!

              "Setta inn større motor!!!"

              Comment


              • #8
                Sett inn aircondition på server rommet, det hjelper på ytelsen til det meste...

                I sommer har vi erfart ca 4-5 servere hvor disker har tatt kvelden på grunn av varmen, det bør ikke være mer enn 18-19 grader på et server rom!
                Med vennlig hilsen / Best Regards
                Freddy Ulvseth
                http://freddy.ulven.com/rc

                Comment


                • #9
                  Årsaken til at sidene nå har begynt å bli lovlig trege er størrelsen på SQL databasen. Systemet som brukes her innlemmer bildene som en del av SQL'n og dette gir svæære filstørrelser.
                  Det jobbes fra Klaus sin side med en overgang til et nytt og mye bedre (og effektivt) system, men dette er langt i fra gratis. Målet var vel å få til dette i år, men jeg vet ikke om det går. Vi håper såklart at dette sklir på plass så snart som mulig, men selv om finansene skulle komme i orden er det fortsatt en stor jobb å konvertere over.

                  Imens får vi bare smøre oss med litt tålmodighet og fortsette å utveksle erfaringer her inne!
                  Odd Sundet
                  http://www.imacnorge.no

                  Comment


                  • #10
                    Er det flere enn meg som sliter med og få lastet MFN de siste par dagene.
                    Eller er det PCn min
                    Her er det veldig variabelt fra lynraskt til total stopp
                    Virker på meg som det ofte henger på adserver.modellflynytt.no.
                    mvh MM

                    Comment


                    • #11
                      Kan ikke si at jeg har merka noen problemer med hastigheten på en lang stund nå (siden min siste post i detta emnet faktisk). Kanskje det skyldes en viss dial-up linje i dalstrøka innafor?!!?
                      Odd Sundet
                      http://www.imacnorge.no

                      Comment


                      • #12
                        Kan ikke si at jeg har merka noen problemer med hastigheten på en lang stund nå (siden min siste post i detta emnet faktisk). Kanskje det skyldes en viss dial-up linje i dalstrøka innafor?!!?
                        Odd Sundet
                        http://www.imacnorge.no

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by MicroMac
                          Er det flere enn meg som sliter med og få lastet MFN de siste par dagene.
                          Eller er det PCn min
                          Her er det veldig variabelt fra lynraskt til total stopp
                          Virker på meg som det ofte henger på adserver.modellflynytt.no.
                          Har merket det samme jeg også. Kontrollerte hastigheten på linja mi, og den var i orden. Jeg har ikke tenkt over om dette skjer ved spesielle anledninger, men opplastningen har gått veeeldig tregt noen ganger.

                          Cessnaknuseren
                          Cessnaknuseren
                          Bjørn Sandbæk

                          Dæ går litt mindre lim nå.

                          Comment


                          • #14
                            Må desverre si meg enig, modellflynytt har vært grusomt tregt i det siste. Bare det å laste denne forum-siden tok over 2 minutter...
                            Morten Smøraas

                            Comment


                            • #15
                              Det er noen ganger/dager det går skikkelig tregt men som oftest går det passe fort. Har 2500/600 linje og har aldri hatt problemer med selve linja.
                              Bor i Oslo

                              Comment

                              Working...
                              X