Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apache børsteløs motor og regulator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Apache børsteløs motor og regulator

    Hei.

    Kan noen hjelpe meg? Har en apache ap 300 m/gws gir. (kv 4200). Og en apache heli 20 A regulator. I tillegg benytter jeg 11,1v Etec 1250 mah batteri, Gws 6 kanals mottaker og waypoint 084 servoer.
    Plages med at motoren kutter over halv gass. Slår seg av og på en 3 - 4 ganger for å så kutte helt. Skal regulatoren programmeres hver gang skal fly? Virker som det er noen forstyrrelser
    Er det noen som har hatt lignende problemer?

  • #2
    Kan være batteriet som har tatt kvelden. Hadde samme symptomer på den ene pakken min, når jeg ga full gass begynte motoren å rikse og stoppe om en annen og servoene vinglet som bare det.

    Trodde det var kontaktene som var blitt dårlige så jeg lodda på ny, men det samme skjedde igjen. Utladning på computerelader viste at spenningen falt under 6V fra 8.4V i løpet av ca 5 sekunder ved 1A strømtrekk på laderen. med andre ord var batteriet kaputt, klarte ikke å levere strøm uten at spenningen gikk i kjelleren.

    Grunnen til at motoren rikset og stoppet var derfor en kombinasjon av lav strømstyrke levert fra batteri og at autocutoffen slo seg av og på...

    Altså prøv å lade ut på en computerlader mens du observerer utvikling i spenning/strømstyrke.
    Alf Surdal
    Hovsherad

    Comment


    • #3
      Har funnet ut at det ikke kan være batteriet som er noe feil med. Har flere batteri som jeg vet er iorden. Er blitt bedre når man legger ledningene fra motoren lengre ifra hverandre.
      Motoren kutter bare når jeg flyr, ikke hvis jeg holder flyet nede på bakken. Det skjer når jeg flyr et stykke unna. Mistenker mottakeren for å ha noe med det å gjøre. Mottaker og regulator er ca 10 cm fra hverandre.
      Trenger hjelp. Hva med programmering av regulator?

      Comment


      • #4
        hallo prøv å ha regulator og ledningene fra regulatoren så langt fra mottaker som mulig. de kan støye litt og hadde lignende problemer med en formosa. flyttet så regulatoren så langt frem mot motoren som jeg klarte og mottakeren så langt bak som mulig. og antenne ut av kroppen så nerme regulatoren som mulig og den må være helt strekt ut. ikke rullet sammen.

        lykke til
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Hallo igjen.

          Takk for svar. Skal prøve det du sier. Skal prøve å strekke antennen helt ut uten å rulle den sammen.
          Skal også prøve å ta mottakeren lengre bak og regulator lengre frem.
          Håper det blir bedre.

          Comment


          • #6
            det med antennen er nesten det viktigste. det gjør ikke noe om den henger 30cm etter flyet du vil ikke merke det når du flyr
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment

            Working...
            X