Announcement

Collapse
No announcement yet.

En fly entusiast er født!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • En fly entusiast er født!

    Hei

    Fikk nå endelig e-starteren min til å fly "av seg selv", flere turer på 4-6 min kun avbrutt av planlagte landinger. Dette er noe som virkelig kan angripe hvem som helst, hvem skulle trodd at også jeg skulle bli bitt av basillen?

    Har vel kun en samlet flytid på ca 25 min i lufta i min flykarriere, og stor var gleden/frykten da en stall endte ut i min første og faktisk brukbare loop.

    Måtte bare se å få landet flyet da jeg ble helt skjelven på stikka.

    Får si som de sier på Sørlandet: Dette liér vi

    Nå håper vi bare på lite vind i helga, og at overmotet ikke blir for stort, så blir det forhåpentligvis mange ladinger på Li-po pakkene i helga.

    Roger, and out!

  • #2
    gratulerer. Alltid morsomt og høre om nybegynnere som får det til
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Så bra corydoras!!!
      Bare lytt til et råd: ikke bli overmodig, fly rolig og lær deg å svinge begge veger og lande trygt! Ikke dra til med loop og roll før du har fått litt glede av noen flytimer med et fly som flyr
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Originally posted by joo
        Bare lytt til et råd: ikke bli overmodig...
        Look whos talking - jeg har sett deg fly funtis på isen...hehe

        Corydoras: Grattis og velkommen til en verden full av mange morsomme stunder, hyggelige folk og massse stæsj man kan bruke (altfor) mye penger på!
        Odd Sundet
        http://www.imacnorge.no

        Comment


        • #5
          Grattis! dette er et bra nybegynnerfly har jeg erfart. Tåler noen harde landinger gjør det og!

          har gjort flere forgjeves forsøk på å rolle, men det har alltid endt opp i halsbrekkende delvis ukontrollerte manøvrer. mangfoldige looper etter hverandre går greit med dette flyet, også "fremover loop".

          Lurer på om originalmotoren gir for lite power til å rolle, noen som har klart en roll med 350 motoren?

          Er definitivt smittet av feberen jeg og da jeg nå sitter å snuser på konvertering til børsteløst, noe som jeg regner med vil koste meg et par høvdinger

          Sitter her og sammenligner motocalc resultater
          Alf Surdal
          Hovsherad

          Comment


          • #6
            Hei Alf

            Hold oss gjerne oppdatert om hva som skjer med motorvalget ditt og evt erfaringer.

            Har ikke prøvd noe roll enda, må få noen flere timer bak spakene først

            Comment


            • #7
              jep, skal informere om valg og resultatene.

              Som sagt tviler jeg på om en roll er praktisk mulig med en original e-starter (på 2s oppsett), i alle fall en kjapp og fin roll. må i tilfelle bruke relativt store ror utslag og ha god fart. bakoverloop går fint som snus ved horisontal flyging, med litt ekstra fart drar den også større bakoverlooper. front loop trengs litt fart for å gjøre stabilt, men går bra det og. bare pass på at en har vinden enten i halen eller snuten (ikke sidevind) ved looping.

              hmmm, hvor skal dette ende. godt vi har separate bankkontoer hos oss så jeg kan til en viss grad handle litt på nettet uten samboerens vitende. det en ikke vet om har en ikke vondt av
              Alf Surdal
              Hovsherad

              Comment


              • #8
                Originally posted by Alf Surdal
                jep, skal informere om valg og resultatene.

                hmmm, hvor skal dette ende. godt vi har separate bankkontoer hos oss så jeg kan til en viss grad handle litt på nettet uten samboerens vitende. det en ikke vet om har en ikke vondt av
                du er ikke alene der. må snike inn noen små ting innmellom.

                når det gjelder børsteløs motor så tror jeg kanskje denne går fint på e-starter. Siden finnes ikke den er jo ikke så dyr også har de en ST fartsregulator også. har selv sendt en mail til elefun nå for å høre om denne er stor nok til alfa sine krigs fly
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  Har nå bestilt følgende fra elefun

                  VareID:2474 - Hyperion Pre-Assembled Stick Mount - Antall:1 - Total pris:35 kr
                  VareID:2469 - Hyperion Titan 30A - Antall:1 - Total pris:549 kr
                  VareID:2462 - Hyperion Z-22013 20Turn 1025Kv - Antall:1 - Total pris:495 kr

                  Porto: 95kr

                  Totalt å betale: 1174kr herav mva: 234,8kr

                  Med en APC 9*4.7 SF eller APC 8*6 E vil dette trekke 16-17 A ved 11V (3s oppsett), altså ca 180W Til sammenligning er det nå ca 50W og 300 gram skyv i doningen.

                  Gjenstår bare å få tak i prop og batterier nå, skal prøve rs-hobby eller moss hobby. Må vel ha i overkant av 2000 mah med 10*C rating her.

                  Totalpris bikker nok over to av de største lappene er jeg redd men gøy blir det lell

                  Et spørsmål til slutt: Hva er den praktiske forskjell på en slowfly propell (SF) og en E propell (E=electric??)
                  Alf Surdal
                  Hovsherad

                  Comment

                  Working...
                  X