Announcement

Collapse
No announcement yet.

JP Ultrapower strømforsyning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JP Ultrapower strømforsyning

    Har en JP Ultrapower strømforsyning 240v->12v 10A som oppfører seg litt merkelig.
    Av og til leverer den fra 7,5v-9,5v. Neste gang jeg plugger den i veggen kan den levere stabil spenning på ca 13v... Er det bare å kaste denne?

    Litt irriterende at man ikke kan lade når man ønsker da, hrmf....

    Kan vel nevnes at den er noe modifisert. Den er switchbar (100/110/220/240v) ved hjelp av ei lita lodding innvendig. Har switchet den til 220v fordi den ved 240v ikke gav nok spenning til og drive ladern min (Swallow Advance). Denne laderen krever minimum 12v inn, noe ikke strømforsyningen gav i "original konfigurasjon".
    Nettuttaket i huset har 230v dønn stabilt.

    Er det modifiseringen som gjør at den er så merkelig?

    Mvh Tommy
    Mvh Tommy Fosland
    Tromsø MFK

    Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

  • #2
    Høres ut som et deprimerende dårlig produkt spør du meg. Til en lader bør den levere 13,6 - 13,8 volt, stabilt. Skal det være mulig å "strappe" den om må den fungere likevel.

    Dumt du har brukt penger på den. Hos f.eks RS ( http://www.rs-hobbyimport.no/ ) får du noe som fungerer, ei Graupner forsyning på 7A til 620,- og ei på 10A (min favoritt) til 840,- ...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Har en Ultrapower jeg og, ikke noe problemer med den.

      Comment


      • #4
        Fikk den noe rimelig (langt under halv pris) fra et lite loftsrom på Setermoen. Den fulgte tilfeldigvis med (pakkefeil) en bestilling han fikk fra USA.
        Strømforsyningen hadde egentlig en UK 3-pins kontakt i enden, byttet denne ut. Skulle vel ikke ha noe å si...

        Mvh Tommy
        Mvh Tommy Fosland
        Tromsø MFK

        Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

        Comment


        • #5
          På min Ultrapower har jeg koblet på en 12V-10W lyspære på utgangen for at den skulle virke stabilt. Ser ut til at den trenger noe belastning for at den skal levere en glatt og fin spenning på utgangen.
          Terje Fagermoen
          Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
          Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

          Comment

          Working...
          X