Announcement

Collapse
No announcement yet.

trenger ny lader til lipo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • trenger ny lader til lipo

    Hei

    den gamle lipo laderen tok kvelden her om dagen , trenger derfor en ny en.
    har etterhvert skaffet meg lipo batterier i de fleste forskjellige størelser, helt fra 80mah til 1200mah, laderen må derfor kunne lade alle disse.
    har sett litt på denne laderen hos elefun, er det noen som har testet den? Siden finnes ikke

    er det noen som har andre ladere i den prisklassen å anbefale?

    takker for alle innspill

    sigve
    Sigve Haugsnes

    Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


    sigve.haugsnes.net
    www.youtube.com/bergenflyer

  • #2
    Hei

    I og med at du tar imot alle innspill må jeg anbefale deg Schulze sin Isl6 330d. Da trenger du ikke tenke noe mer på ladere. Kanonbra lader. Litt i overkant i pris i forhold til det du ser etter da men.

    Ellers så har jeg brukt Great Planes sin Triton lader en god del og må si meg utrolig fornøyd med denne. Norwegian Modellers selger denne.

    Men etter det som jeg ser og hører fra hva andre har erfart så er vel den swallow laderen som du nevnte en lader som fungerer meget tilfredstillende for mange.
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no

    Comment


    • #3
      wow det var et raskt svar

      det virker som om norwegian modellers sin side er nede Hjem - Norwegian Modellers eller er det jeg som ikke har rett adresse?
      Har hørt mye bra om triton jeg også
      så foresten denne laderen også: Simprop IntelliControl V3.1 fra http://www.rs-hobbyimport.no/ er den noe tess?
      hva koster egentligSchulze sin Isl6 330d og hvem forhandler den?

      sigve
      Sigve Haugsnes

      Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


      sigve.haugsnes.net
      www.youtube.com/bergenflyer

      Comment


      • #4
        Jepp, siden til NM er nede for tiden ja. Prøv igjen litt senere du.

        Simprop kjenner jeg ikke til.

        http://www.mosshobby.no selger Shulze. Må igjen understreke at dette er liksom noe av det beste som finnes av ladere. Prisen ligger rundt 1600 kr. Link har du her

        Du la sikkert ikke merke til at Shulze laderen er å finne på Rs-hobbyimport sine sider, øverst på listen der du fant simprop laderen
        Runar Isaksen
        risaksen@bluezone.no

        Comment


        • #5
          Jeg tror nok den Swallow-laderen er helt safe å kjøpe. Det er en ganske ny modell, og det er mange fornøyde Swallow-eiere rundt omkring.

          Men må bare si det samme som Isak: Ut fra erfaringer med Schulse 6-330 har jeg innsett at dette er sannsynligvis den ALLER viktigste gadgeten jeg har i huset/hobbyrommet! Ja, jeg mener det. Dønn solid, meget anvendelig og hvilken kontroll jeg har fått over absolutt alt jeg har av batterier . Kan ikke få skrytt nok av den, og jeg ser ikke bort fra at jeg kommer til å kjøpe en til, kanskje en større modell fra Schulse. Da kan jeg ha den ene mer eller mindre permanent i fieldboksen min...
          Eneste minuset med den er at det skal knottes noen ganger før man finner fram i programmene, men nu går det uten å tenke. Og kjøper du en sånn så vær sikker på at du får den med software-versjon 8.11 . Jeg har 8.06 og den funker helt OK, men det er mye lettere å navigere i programmene med 8.11.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Schulze 6-330! Eneste jeg ville valgt skulle jeg hatt ny lader. Den er helt genial! Jeg har fått helt ladekikk etter jeg fikk den laderen. Batteridriller, fotobatterier, lipo, mottagerpakker, lommelyktpakker, you name it, I charge it!!! Bare ta deg tid til å lese bruksanvisningen, så skjønner du mye mer av laderen med en gang (ikke sant joo.......) Tror Griffin har den også, men han har ferie akkurat nå
            Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

            Comment


            • #7
              ref wm: Bare ta deg tid til å lese bruksanvisningen, så skjønner du mye mer av laderen med en gang (ikke sant joo.......)
              Joda, men enklere at du viser meg siden du har lest fra perm til perm
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                hmm.

                Den er jo litt stiv i pris....
                men på den andre siden har jeg hatt to andre lipo ladere (billigere) det siste året og begge er ødelagt no sitter nå igjen med en liten fis som bare lader 2celler
                Tåler schulzen litt røf behandling eller går den i stykker hvis den mistes i gulvet?
                tror jeg satser på en schulze jeg,selv om den er litt dyr.
                Får gå inn i forhandlinger med muttern om litt modellflybevilgninger, jeg får gjerne ta den talen om at det enten er modelfly som hobby eller alkohol og fest som hobby, hun kan velge ( virker like bra hver gang, men sansynligvis bare for oss under 18 )

                sigve
                Sigve Haugsnes

                Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


                sigve.haugsnes.net
                www.youtube.com/bergenflyer

                Comment


                • #9
                  Bare ta deg tid til å lese bruksanvisningen
                  neineinei...

                  Det gøyeste med å kjøpe noe nytt er jo å sitte å trykke på alle knappene helt til du skjønner hvordan det virker, bare man er sikker på at alt er rett før man kobler til den splitter nye lipo pakken til 500 spenn

                  Husker da jeg kjøpte hitec eclipsen min, satt i flere dager og bare trykket og trykket (mimre-mimre)

                  Sigve
                  Sigve Haugsnes

                  Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


                  sigve.haugsnes.net
                  www.youtube.com/bergenflyer

                  Comment


                  • #10
                    Hvis du klarer å skjønne noe av Schulze 6-330 bare ved å trykke på ALLE knappene (2) og tyde alle "kråketegnene" som står i det heller dårlige displayet som Schulzen har og samtidig synes at det er artig.....så er det verdt en liten premie bare det

                    Comment

                    Working...
                    X