Announcement

Collapse
No announcement yet.

connectors og strømstyrke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • connectors og strømstyrke

    Hvor mye strøm tåler 2 mm goldconnectors? Siden finnes ikke

    Tenker å bruke dem til å koble en 30A hyperion esc til en hyperion z2213-20 outrunner. Denne vil trekke opp i 18 A, men vil at koblingene skal tåle 30-35A pga mulige andre anvendelser av esc senere.

    tilkobling til batteri tenkete jeg å gjøre med deans ultra Siden finnes ikke

    regner med deans ultra tåler solide strømtrekk langt mer enn jeg vil trekke med mitt oppsett nå?

    Siden rs-hobbyimport var tomme for både batteri og propeller jeg hadde tenkt å bruke blir det nok GWS i første omgang Batteri blir sannsynligvis dette Siden finnes ikke Står ikke eksplisitt om dette er LiPo eller Liion, men siden navnet er poly-quest regner jeg med det er LiPo?

    Synes disse propelladapterene ser noe skrale ut (mener da dette med strikkfesting av propeller). Er det solid nok med strikkfesting??
    Alf Surdal
    Hovsherad

  • #2
    De 2mm kontaktene er de samme som jeg bruker på alle de mindre batteripakkene mine. Dem skal takle 20 ampere greit. Har selv brukt dem i oppsett med last på 28 amp uten å merke noe begrensninger.
    På de større batteripakkene kjører jeg 4mm Gold, tåler 55 ampere.

    Deans har jeg aldri brukt men folk som bruker dem skryter av dem, tåler vel ca 50 ampere (Ultraene) Deans micro, ca 11 ampere max.

    Jeg får bakoversveis om de PolyQuestene er LiIon, er sannsynligvis LiPo.

    Strikkfeste: Fungerer bra på mindre oppsett, opp mot 100 watt og SF-propeller. Alternativ til strikk er å bruke en O-ring til feste, bør absolutt vurderes.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Takk for ypperlig hjelp joo

      Med O-ring festing mener du da denne type prop adapter? Siden finnes ikke

      Var egentlig det jeg omtalte som strikk festing, men ser jo at det egentlig er O-ringer

      Grunnen til deans på batterikoblingen er at jeg vil ha det idiotsikkert. Den nye esc er alt for dyr til å knerte pga feilkopling av batteripoler som jeg har klart en gang før på en børsteregulator....
      Alf Surdal
      Hovsherad

      Comment


      • #4
        Stemmer, det er O-ring med det adapteret. Selv om du bruker andre propsaver-fester som ikke leveres med O-ring er det lov å bruke O-ringer der også, men du må pent handle dem selv...
        Uansett hva du bruker så husk å ikke stå foran eller på sida av propellene, dumt å få en i øyet.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          hehe prøvde med den medfølgende strikken til st motoren jeg kjøpte nå. men ved halv trottle så holdt propellen på og for. skrudde den fast i stedet så fikke jeg på den fine spinneren som fulgte med hayaten også
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment

          Working...
          X