Announcement

Collapse
No announcement yet.

motormontering e-starter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • motormontering e-starter

    se bilde 1

    lurer bare på om motoren er montert riktig veg (altså den "klumpen" på akslingen peker forover)? Må i så tilfelle kappe pinnen litt. vil bare være helt sikker så jeg ikke driter på leggen og må skaffe ny pinne i ettertid


    se bilde 2 og 3

    motoren har noe nedtrekk og høyretrekk (sett bakfra) har forstått det skal være slik, men ser mengden (antall grader) ok ut??


    Den originale motoren hadde ikke nedtrekk/høyretrekk så vidt jeg husker. måtte trimme flyet hardt nedover tidligere pga bratt klatring ved full throttle. Har dette sammenheng med mangel på nedtrekk i motoren originalt? Må i så tillfelle trimme tilbake til center høyderor tror jeg vis den nye motorten ser riktig montert ut nå. Hvis ikke går vel flyet rett i bakken på jomfruturen med nytt oppsett?
    Attached Files
    Alf Surdal
    Hovsherad

  • #2
    en ting til (mye masing her nå)

    hvilken veg må propellen svive for at den skal motvirke høyretrekket i monteringen?

    Er fort gjort å få en børsteløs til å gå rundt feil veg, er vel bare å bytte om to av kablene fra esc.
    Alf Surdal
    Hovsherad

    Comment


    • #3
      propellen skal gå mot klokka hvis du står forran flyet og ser på prøpellen. det er vanlig på både fuel og elektro. og den vil da dra flyet litt mot venstre så derfor skal du ha litt høyre trekk.

      nå har jeg ikke hatt E-starter selv. men utfra bildene så ser det ikke ut som om det er noe for mye ned/høyre trekk. sett alle ror i midtstilling og prøv, det ville jeg gjordt.

      hvis du snur retningen på motoren så vil du få problemer for da vil propellen trekke feil vei
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Originally posted by tyor
        hvis du snur retningen på motoren så vil du få problemer for da vil propellen trekke feil vei
        ....forutsatt at jeg setter på propellen riktig veg ja, vis ikke er det mulig å lure seg selv slik at en får dobbelt høyretrekk
        Alf Surdal
        Hovsherad

        Comment


        • #5
          hehe hvis du snur propellen vil den fortsatt trekke samme vei, bare med dårligere effekt
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            da lærte jeg noe nytt i dag og...

            da er jo det hele piese of cake
            Alf Surdal
            Hovsherad

            Comment


            • #7
              alltid kjekt å lære noe nytt
              skriften på propellen skal vel vende framover hvis den skal sitte riktig. dvs den kanten på bladet som er skarpest er bakkant. prøvde en gang for morro og snu propellen feil vei på en formosa, og det var bare så den sneglet seg gjennom luften
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                kortet har gått varmt i det siste, det samme har loddebolten

                Vi har registrert følgende bestilling:

                VareID:851 - Deans Ultra Male/Female Pair - Antall:2 - Total pris:90 kr
                VareID:1926 - EP 7060/178*152mm 2 pk - Antall:1 - Total pris:30 kr
                VareID:1909 - EP 9047/228*119mm 2 stk - Antall:1 - Total pris:30 kr
                VareID:922 - EP 9050 2stk - Antall:1 - Total pris:30 kr
                VareID:1252 - EP8040/203*102mm 2 stk - Antall:1 - Total pris:30 kr
                VareID:1105 - EP8060 2stk - Antall:1 - Total pris:30 kr
                VareID:2476 - Hyperion O-Ring for Prop-Saver 10pcs - Antall:1 - Total pris:35 kr
                VareID:2475 - Hyperion Propsaver for 3mm shafts - Antall:1 - Total pris:39 kr
                VareID:1381 - Poly-Quest 2200mah 3S - Antall:1 - Total pris:450 kr

                Porto: 55kr

                Totalt å betale: 819kr herav mva: 163,8kr


                Det skulle gi meg propeller for både max fart og max thrust i effektområdet fra ca 120 - 190 W og ca 11-17 A strømtrekk
                Alf Surdal
                Hovsherad

                Comment


                • #9
                  ja der har du litt å velge i . hva slags motor er det du har montert i den. ble litt nysjerrig da jeg selv har min første børsteløs nå.
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #10
                    Kjøpte nettopp en hyperion Z 2213-20 fra elefun + hyperion 30A esc

                    har testdata fra hyperionmotorene i 22 serien (2205, 2209, og 2213) i pdf format vis du er interessert
                    Alf Surdal
                    Hovsherad

                    Comment


                    • #11
                      du må gi tilbake melding om hvordan du syntes den motoren fungerer. har selv planer om en større hyperion i en .40 kjærre
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment

                      Working...
                      X