Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sport fly tips

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sport fly tips

    Har nå godt drag på E-starteren, men føler det blir mye samme bevegelsene, og de er jo desverre begrenset til loops og noe low pass.

    Er jo selvfølgelig klar over at dette er en traine, men ønsker noe mere å bryne meg på for å komme videre.

    Kunne tenkt meg et sport fly av noe slag.

    Hva med den formosaen som de selge på moss hobby med børsteløs apache motor, er dette noe fly/motor å satse på?

    Noe tips til børsteløs regulator?

    Kan jeg feks kjøpe en 20 A reg, og til vinteren putte denne på en innendørs 3d sak,(da selvfølgelig med passene liten motor.

    Det gjør vel ikke noe om man har litt overkill ESC vel?, bortsett fra vekta da.

    Har noen noen gode forslag på et greit 2 fly, ikke nødv børsteløst, men må ha litt mere fart en det jeg har nå.

    Synes ikke understellet til GWS flyet var av det mest solide, noen andre med mere styrke i(hvis man ikke lander som en tosk da, da holder jo ingenting)

  • #2
    Hallo har selv hatt formosa og med litt små utslag så flyr den ganske så snilt. når det gjelder børste løs til den så driver jeg nå og tester ut min første børsteløse motor selv. det er denne Siden finnes ikke
    med denne regulatoren Siden finnes ikke

    har dette oppsettet i en alfa fighter, og hadde en gws350 der fra før. Denne er mye kraftigere i hvertfall. Blir vanskelig å styre på full gass men for noen utrolige lowpass man kan gjøre .
    også er jo ikke denne motoren så kostbar. regulatoren takler 25A så den kan sikkert brukes i ett større oppsett seinere også. bruker 3s lipo og 9x6 apc propell. da tørr jeg nesten ikke gi maks samtidig som jeg holder i flyet i frykt for at firewallen skal løsne.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      hei

      Har nå godt drag på E-starteren, men føler det blir mye samme bevegelsene, og de er jo desverre begrenset til loops og noe low pass.
      Å ja sier du det

      Ps dette er ikke jeg så flyr.
      Attached Files
      Sigve Haugsnes

      Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


      sigve.haugsnes.net
      www.youtube.com/bergenflyer

      Comment


      • #4
        Joda bra vertikal det, men med den orginale girede 350 motoren, så blir det ikke mye futt, desuten så synes jeg en kommentar på et overkill oppsett av en e-starter, på et eller annet forum å lese, at det finnes jo enklere måter å rive vingen av e-starteren på, var ganske bra.

        Vingeprofilen på dette flyet er vel neppe helt egnet til å fly inverted med heller

        Comment


        • #5
          selvføjgelig er det begrenset hva en nkan ngjøre med en originnala e-starter. Har seøv erfart det. men med et børsteløsrt oppsett er det bare å bytte ut flyet når en blir lei og innmaten funker like bra i andre fly ava samme støørelse.
          Alf Surdal
          Hovsherad

          Comment

          Working...
          X