Announcement

Collapse
No announcement yet.

GWS 350 motor RIP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • GWS 350 motor RIP

    Idag dro den girede 350 motoren i e-starteren til de evige motormarker ser det ut til.

    Har noen timer i luften med den, men den ble vel for trøtt av all julingen den har fått i forsøket på å gjøre meg til pilot

    Har hatt endel sleng i akselen oglimt motorfestet i girhuset etpar ganger, men ellers så har den gått greit, helt til idag på ca 25 m høyde, ble den svar og slo man ned gassen så bremset den opp momentant istedefor å gli med vinden som prop har gjort før.

    Er vel varmkjørt kanskje?

    Kjører 2S lipo

    Noen som har noe forslag til ROD (reason of death)?

    Men dette er vel likevel noe av det beste som kunne skje, da det nå åpner for børsteløst, siden et fly må ha motor uansett.

    Forslag til børstelos motor og ESC med cutoff?

    Bør vel gå på 3S eller får en ok futt med 2S?

    Vil gjerne ha en motor som kan settes i en sport senere som feks Formosa.


    Trenger ikke være overkill, men må ha punch nok, uten å rive av vingen

    Ser at Moss Hobby har en Formosa med børsteløs Apache motor

    http://www.mosshobby.no/pd1114425904.htm?categoryId=8


    Er dette noe?

  • #2
    En børstemotor har.... nettopp børster! Og disse blir kort og godt slitt ut av å brukes. Etter "noen" timer i lufta er den oppbrukt. Så du kan handle en ny, eller skifte børster om du vil.

    Skal du stupe på børsteløs-karusellen og begynne å investere i LiPo er mitt råd: 3S-oppsett eller større. 2S er nesten bare interessant i 150-grams depron for indoor. 3S med nok kapasitet på rette motoren kan gjerne powre leketøy opp mot 1,5 kilo. Blir det "for mye" power i et oppsett setter du bare på mindre propell.

    Skal ikke si noe om Apache-motorer, dem har jeg ikke prøvd selv så. Men Formosaen virker den, har lovt at det kommer review om noen dager. Håper ikke dette kolliderer med redaktøren sine planer så jeg har lovt noe feil...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Høres fornuftig ut

      Nå har jeg lipo oppsett, men kun med 7,4 v 1800 mah

      Kan jo bruke disse, men vil vel gi vesentlig mindre power enn 11,1?

      hvis jeg nå velger å prøve denne først i e-starteren, hvilken propell er gunstigst til fart? , org er vel 9060 mener jeg

      Strøtrekket fra en børsteløs vil vel muligens også fritere 2S pakkene mine som kun er 5C?

      Comment


      • #4
        hallo jeg har kjøpt den ST bøsteløse med ST trgulator fra elefun og er kjempe fornøyd med den i en Alfa warbird. bruker 3s lipo og 9x5 propell. har power i massevis, tar håndstart på halv trottle .

        og prisen er under 1000kr for motor og regulator . Da jeg ikke har hatt noen annen børste løs motor så er det vanskelig for meg å sammenligne. men den 350 motoren til GWS går i hvertfall i søpla, eller i noe hjemmelaget prøveprosjekt
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Hei.

          Har selv Estarter med 3s etec 1250 mah, apache ap 300(samme som i formosa)motor og regulator(apache 20A) til 399,-. Dette gir mer enn kraft nok for Estarteren. Drar vertikalt et godt stykke og flyr akro som bare det. Selvsagt estarter har jo sine begrensninger.
          Men med mulighet for å kunne trekke intill 15 a kontinuerlig ut av motoren kan man sette hva som helst(nesten) av propeller på den motoren. Det batteriet du har vil nok gi dårlig futt på den motoren. Hadde først et Li- lon 3 s 1200 mah fra ST -model. Det var på 8 c men mistet futten med en gang det ble belastet hardt. Det ble dårligere futt enn med 350 motoren. Du må nok ha nytt batteri, desverre.
          Men kan absolutt anbefale deg deg den motoren. Kan sikkert brukes i mange fly.
          Lykke til.

          Comment

          Working...
          X