Announcement

Collapse
No announcement yet.

3 spørsmål i forskjellige kategorier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 3 spørsmål i forskjellige kategorier

    1:

    Hvordan skal en ny batteripakke (3s LiPo) kjøres inn (eller cycles)?

    2:

    Bruker dere lock-tite på skruene til propsaver/propadapter?

    3:

    Kan en hyperion 30A regulator programmeres via PC eller må man bruke den knotete stick programming funksjonen? (ser ut som den kan kobles til noe (USB?) siden det er en slags kontaktpunkt til overs på regulatoren)
    Alf Surdal
    Hovsherad

  • #2
    1: Les om innkjøring av LiPo her: (MFN) ModellflyNytt.no

    2: Jeg har aldri brukt Loctite der, aldri hatt problemer at det løsner heller.

    3: Jeg var hos Griffin forleden og handlet inn litt nødvendige gadgets, blant annet litt Hyperion motorer, regulatorer og E-Meter. Kjøpte blant annet serie-kabelen til E-Meteret som også kan brukes til å koble sammen PC og regulatorene fra Hyperion for programmering i et program som ligner på Phx-link. Med en annen kabel kan man koble sammen E-Meteret og regulatoren og programmere det hele på stripa...
    Dessverre er det ikke USB men serie...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Ok, trenger strengt tatt ikke programmere den bort fra default, men hadde vært greit å hatt muligheten via pc. Får se om jeg bestiller en slik kabel fra griffin.

      Det som kunne være verdt å teste ut var å endre til hard start, øke frekvens fra 8 til 16 kHz og evnt endre fra auto timing til hard timing. De tre tingene er anbefalt å prøve for outrunnere med mange poler som den hyperion motoren jeg har. Funker alikevel fint med default, men kan vistnok fiske litt ekstra effekt ved å prøve seg frem litt.
      Alf Surdal
      Hovsherad

      Comment

      Working...
      X