Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dårlige servoer/motortrøbbel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dårlige servoer/motortrøbbel?

    Hei.

    Har en WingDragon Sportser som glitcher mye. Bruker Schultse mottaker som skal være knallbra når det gjelder glitcheproblemer. Regulatoren er en Jeti 40 A Advance, og denne fungerer utmerket i andre modeller jeg har.
    WingDragon modellen er en slik ferdigpakke sak m/servoer som følger med (ferdig monterte). Har mistanke om at disse ikke er gode.
    Lurer derfor på om dårlige servoer kan ha inflytelse på motoren - at den plutselig ruser seg opp??
    Motoren er en Nippy Black 1812/100. Er dette kanskje ikke noe særs bra motor. I de andre modellene mine står Axi og Phasor.

    Arnfin
    ........................................
    Fly:
    Cessna 177 Cardinal on floats (Magnum 91 4 takt)
    Seamaster (Irvine 53 2-takt)
    Wingo (Phasor 15-3)
    Soarus Sports El.glider (600 børste)
    E-Starter (Axi 2212-24)
    ThreeDee - Scorpio (Himax C2812-1200)
    C-17E Biplane (Himax C2812-1200)
    Formosa (Himax C2812-1200)
    Tiger Moth 400 (Axi 2212-20)
    Cessna Skywagon 185 elektromodell
    Heli:
    Twister Bell 47
    Raptor 50 V2 (TT 50 Pro)
    Radio:
    Graupner/Jr MX-12
    Spektrum DX7

    mail: arntum@broadpark.no

  • #2
    Jeg har samme motor med en Jeti 18a 3p regulator. Merker ikke noe av det du beskriver. Jeg er godt fornøyd med denne kombinasjonen. Nippy motorene skal vel være kvalitetsmotorer... Tviler sterkt på at det er motoren

    Har du prøvd å kun koble til motoren?

    Edit: Bruker hs-55, hs-56(Hitec) og W-084(Waypoint) servoer sammen med en Hitec electron6
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment

    Working...
    X