Announcement

Collapse
No announcement yet.

O-ring festing av propell virker til å være et dårlig patent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • O-ring festing av propell virker til å være et dårlig patent

    Skulle ta e-starteren i lufta med det nye børsteløse oppsettet i kveld. Holdt igjen litt på bakken for å teste thrust for moro. I det jeg ga ca halv gass et par sekunder røyk o-ringen i prop adapteren og propellen flerret opp cowlingen og fløy av. dette virker til å være slrøpelige greier.

    Noen som har opplevd det samme??

    hadde på en gws 9050E propell sammen med følgende motor og propadapter: Siden finnes ikke og Siden finnes ikke

    greit nok at dette gir solid thrust, en snau halvkilo kanskje, selv på halv gass. Men hadde aldri regnet med at o-ringen skulle ryke på den måten. hva vil da skje med full gass.... det er jo direkte farlig når propellen flyr av på den måten.

    Noen som vet om andre festeanordninger for propeller på en 3mm aksling???
    Alf Surdal
    Hovsherad

  • #2
    hmmm... det må ha vært feil på den O-ringen. jeg bruker vanlig tynn strikk som jeg tar fra ene siden over propellen rundt det andre festet og tilbake igjen. det holder på min børsteløs som gir 600-700g thrust.

    Har problemer med andre ting som ikke holder, men det har vel mest med stikkebruken og gjøre
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      O-ringen må sitte stramt! Og den må være smal nok til å sitte godt innefor hodene på skruene...
      Vil du være sikker på at ting ikke løsner er det greit å gå for faste adaptere. Kan koste noen propeller i ny og ne, men det er ikke kostnader å snakke om...
      Attached Files
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        testet styrken i disse o-ringene nettopp. Jeg og samboeren dro med hver vår hånd med strikken festet rundt to skrutrekkere slik at belastningen fordeles over fire tverrsnitt av strikken akkurat som i real life. Vil anslå at vi dro med flere kg kraft før den røyk. mitt oppsett gir maksimalt 1 kg statisk trekk, ergo må det ha vært noe galt med den originale o-ringen.
        Alf Surdal
        Hovsherad

        Comment


        • #5


          O rings are normally made to function in compression and not in tension - material quality can vary considerably - recommend the use of collett adaptors...

          Ken Bates
          Never Mind the Label

          Comment

          Working...
          X