Announcement

Collapse
No announcement yet.

er dette en bra pris?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • er dette en bra pris?

    fikk ett tilbut på heli fra en i klubben i dag. det er en caliber30 som er brukt en del men i orden, en caliber 50 som er fløyet under 10 tanker, en caliber50 som ligger i eske og ikke er montert og en jr radio tror den het 3010 eller noe sånt. dkulle få hele pakka for 12000kr
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Hei

    litt vanskelig å si ut fra det du skriver, men om det ikke følger med radioutstyr, gyro, governor el. vil jeg si det er for dyrt.

    brukt utstyr er ca 1/2 pris av nypris, Caliber er heller ikke lenger noe "hot" merke i dagens marked mht. delepriser og flyferdigheter.

    En ny Raptor 50 koster 3750.- kjøper du 2 blir det 7500.- da kan du i tilegg kjøpe en NY Futaba FF9C eller JR 9X og du er i samme pris som det tilbud du har fått.
    Var dette meg ville jeg

    Kjøpt nytt, kjøpt Raptor


    mvh
    Morten
    - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
    - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
    - Krill Avanti S m/ATJ220SV
    - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


    Comment


    • #3
      Synest det virket dyrt for en caliber...
      på Xmode får du en komplett pakke med helikopter (raptor50)
      radio(JR9X2)
      og startutstyr til 13000
      http://www.xmode.no/default.asp?Kat_...4&Vare_ID=1494

      Comment


      • #4
        jeg skrev kanskje litt dumt. det er jo snakk om 3 helikoptere 2 motorer og 2 av heliene er det radio utstyr i og så følger det med en jr sender.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          ahh så det nå

          Comment


          • #6
            Hvorfor kjøpe 3 halvgode Kyosho-helikopter til 12.000,- når du kan få en mye bedre Raptor 50 med god gyro og radio for tilsvarende pris?
            Raptor er ett mye bedre helikopter som koster langt mindre i drift enn Caliber`n. Forkjellen merker du på delekvaliteten, pris og spesielt flyegenskapene. Caliber`n er kjempestabil i hover, men den er dau å fly. Reimdriften tar mye krefter og sammen med den myke ramma og servofestene blir det en begrenset flyopplevelse. Kjølingen er også ett problem på Caliber`n. Mens Caliberen føles som en dvask og upresis 30-maskin i luften, så føles R50 mer som en fullblods stiv og presis 90-maskin. Og skulle uhellet være ute, så har nesten alle hobbybutikker deler til Raptor. Vil du ha noe annet en R50 så vil jeg anbefale en Hirobo Sceadu 50 som har omtrentlig de samme gode egenskapene og fortsatt til lav pris.
            Tom Erik Smedal
            www.artistic3D.net
            www.photopia.no

            Comment


            • #7
              ok takker for svar. skal nå bort å kikke på dem en dag i hvertfall.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Med fare for å bli minnet på tidligere erfaringer, vil jeg generellt IKKE anbefale folk å kjøpe seg en Caliber.

                1. Helikopteret er uforholdsmessig dyrt i forhold til hva du får igjen for pengene.
                2. Reservedeler er SVINEDYRE! (Calibere har en lei tendens til å trenge det "dyre crashkitet" etter harde "landinger". Se punkt 1)
                3. Du får bedre deal på å kjøpe deg én NY raptor50/tt50-kombo, ny sender, og bruke resten av pengene dine på fuel.

                //Svein
                Med forbehold om dårlige dager:

                Svein Skogen

                Comment


                • #9
                  takker det var noe slik jeg var redd for. var liksom også litt rart at han plutselig skulle selge alt
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment

                  Working...
                  X