Announcement

Collapse
No announcement yet.

batteria mine svikter.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • batteria mine svikter.

    heisann, har problem at jeg ikke får flydd mer en noen minutter før regulatoren slår av motoren, jeg har riktig nok ikke følgt innkjørings planen, pga jeg ikke visste hvordan dette skulle gjøres, men etter å ha lest en artikel her skjønner jeg det... litt hard måte å lære på , men uansett, skal helt ferske batteri oppføre seg slikt? jeg har altid avslutta fly turane når jeg merker at jeg sliter med å holde flyet oppe. har 2 stk 11.1v 1200mah batteri som ikke ville mer enn 1 tur :S 2 turen sleit jeg, kan og være at regulatoren til cclee rett og slett dro for mye ut av batteria?, batteria gikk ikke ant å holde inntil leppene dei første minuttane etter endt fly tur. kan det være jeg har spikra igjenn kista for dei? *grine* dyr hobby dette håper noen kan identifisere problemet takk for svar uansett, prøv å hold dere til temaet mest muligt siden jeg vil ut og fly asap.

  • #2
    For å analysere problemet må man vite litt mer: Motor, propell, antatt strømforbruk i oppsettet ditt hvis mulig, batteritype (rating osv).

    Det er ikke regulatoren men motoren som drar strømmen ut av batteriene dine.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Hei.

      Hvilken motor bruker du? Dette batteriet tåler ikke rare belastningen.
      Hadde samme problemet som deg med samme batteri. Regner med det er et St model li - lon 1200 mah batteri.
      Det er for høyt strømtrekk, som gjør at batteriet tappes med en gang.
      Dette skjedde når jeg brukte batteriet på det nye børsteløse oppsettet mitt. Det er maks 8c det tåler. Det trakk godt over hva disse batteriene tålte. Da mistet batteriet futten nesten med en gang man belastet det hardt.
      Bytt batteri, det er nok løsningen.

      Mvh

      Ole Bach

      Comment


      • #4
        Og hvilken lader du har og hvordan du lader batteriene.
        Anders Valland
        Trondheim

        Comment


        • #5
          http://www.mosshobby.no/pd-1051224909.htm?categoryId=63
          bruker en JP li-po lader DC 1-3cell microprossesor charger.
          lader med 1A stillt på 3 celler.
          bruker en 370 motor (wild beast)
          brukte en 10x4.7 og 10x8 SF prop.
          no bruker jeg gws ics 300 esc. siden jeg ødla den andre.
          jeg lada i stad opp på nytt, smellte på en 11x8 prop.
          da gikk flyet som F%€#N, men etter en stund så dabba effekten. (holdt modellelen) hadde max 5sek max effekt. batteriene blir litt varme.

          Comment


          • #6
            en anna ting jeg glemmte å si. er at jeg har kjørt dei 1 batteriet 2-3 turer fra før. men på børsteløst oppsett. http://www.mosshobby.no/pd1117787228.htm?categoryId=39 kanskje ikke den motoren, jeg kjøpte et komplett sett på elefun for billig penger siden det var NONAME.
            med det oppsettet la jeg merke til at motoren fjuska for å si det på bilspråket. på max throtell så gikk den fint , men etter en stund så økte den også slakka så økte så slakka osv osv. når jeg dro litt av gass så forsvannt dei symptonene.

            Comment


            • #7
              Oki, det finnes regulatorer som får motoren til å oppføre seg slik for å fortelle deg at batteriene begynner å bli tomme.

              Laderen skulle være OK. Da spørs det på regulatoren din. Ved hvilken spenning kutter den motoren? Li-batterier er ekstremt følsomme for utlading, hvis du går for dypt dreper du dem effektivt.

              Og for å rydde enda en uklarhet av veien, bruker du Li-Ion eller LiPo-batteri? Li-Ion er ikke egnet til å dra så mye strøm som disse oppsettene gjør.
              Anders Valland
              Trondheim

              Comment


              • #8
                ion har jeg om du såg på linken jeg pasta.
                men vil jeg kunnelade lipo batteri med laderen min?

                meno m dei batteria ikke egner seg til det bruker, hvorfor reklamerer alle butikker for batteri som ikke hører hjemme da?

                Comment


                • #9
                  LiPO batterier som blir over 60 grader varme (brenner du deg på de, er de på god veg over 60...) er på god vei til å bli ødelagte.. Det starter en irreversibel destruksjonsprosess... Desverre..!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by kapia
                    ion har jeg om du såg på linken jeg pasta.
                    men vil jeg kunnelade lipo batteri med laderen min?

                    meno m dei batteria ikke egner seg til det bruker, hvorfor reklamerer alle butikker for batteri som ikke hører hjemme da?
                    Fordi de da får solgt et stykk billig batteri med stor fortjeneste samt at du kommer igjen å kjøper et nytt som passer til ditt bruk... Heldigvis er det en del butikker i Norge som selger litt forskjellig. Applaus til de som nekter å selge ting som ikke er bra og som vet hva folk trenger

                    Var samma greia når jeg skulle ha meg TRex. Batteriene som fulgte med i "pakka" en del butikker solgte var angivelig alt for dårlige til noe som helst... (Tror det har blitt bedre nå)
                    Espen Melby

                    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                    Comment


                    • #11
                      Hei.

                      Hadde det samme oppsettet på min E-starter. 370 motor og li-on. Der gikk både motor og batteri heden. Både for stort strømuttak og motoren vil etterhvert brennes opp. Bruk eventuelt en 9 x 5 propell. Da skal det gå hvis det er Wild beast du har. Da skal batteriet holde(max 10 amp). Men 10 x 4,8 eller 10 x 8 blir altfor stort.
                      Da brenner du motoren tvert. Og batteriet vil bli veldig varmt og etterhvert bli ødelagt. Snakker av erfaring.
                      En 370 motor holder ikke lenge på 11,1v uansett. Men med 9 x 5 propell øker levetiden betraktelig.
                      Prøv et Etec 1250 mah li - po. Det tåler dobbelt så mye. 15 a nom og max 19 A.

                      Lykke til uansett.

                      Comment


                      • #12
                        er ikke wild beast, men en c17e dobbel dekker fra cclee med wildbeast motor, er jo synd da, jeg testa flyet nettopp og det virka som om det kommer seg litt etter litt, bruker anna regulator blant anna. og større propell 11x8.0,
                        var litt varme ikke så jeg brannt meg, men var slik at når jeg putta batteriet i munnen for å dra ledningen ut så svei jeg meg litt. noe måte jeg kan teste batteria på en vetig måte? takk for alle svar!

                        er også rart at slikt skal skje etter en flytur.

                        Comment

                        Working...
                        X