Announcement

Collapse
No announcement yet.

Twister Bell 47

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Twister Bell 47

    Hei.
    Var en tur med en kompis i gymsalen i går og fløy en Twister Bell 47. Det var knallkjekt - fikk det til selv - har ellers bare erfaring fra fly.
    Har lyst på en, men vil spørre dere om dere har noen kommentarer til denne modellen. Den er jo ganske rimelig, og kanskje bare for et leketøy å regne - men kanskje en kjekk sak til å trene seg med?

    Arnfin
    ........................................
    Fly:
    Cessna 177 Cardinal on floats (Magnum 91 4 takt)
    Seamaster (Irvine 53 2-takt)
    Wingo (Phasor 15-3)
    Soarus Sports El.glider (600 børste)
    E-Starter (Axi 2212-24)
    ThreeDee - Scorpio (Himax C2812-1200)
    C-17E Biplane (Himax C2812-1200)
    Formosa (Himax C2812-1200)
    Tiger Moth 400 (Axi 2212-20)
    Cessna Skywagon 185 elektromodell
    Heli:
    Twister Bell 47
    Raptor 50 V2 (TT 50 Pro)
    Radio:
    Graupner/Jr MX-12
    Spektrum DX7

    mail: arntum@broadpark.no

  • #2
    fin og hovre med, men kommer det ett vindpust så sliter du, men den er ganske morsom, den flyr jo av seg selv. verd hvert øre.
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

    Comment


    • #3
      Enig med ThomasB; artig å hovre med, men den kan ikke brukes utadørs. Har en sånn, og den har mange timer i lufta i stua mi etterhvert.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Hei

        Annbefaler ikke Twister Bell 47, fikk prøve den av en jeg kjenner, den flyr av seg selv og du får minimal trening med den hvis du har som mål og lære deg og hovre ordentlig. Så jeg ser på den som et leketøy, selv om alt av modellfly/helikopter/bil/båt er leketøy, så er dette litt i enklesete laget.

        Jeg annbefaler heller MS hornet 2
        404 Page not found
        Med Vennligst Hilsen
        Sondre Aabø
        www.aircam.no

        Comment


        • #5
          Originally posted by Sondre Aabø
          Hei

          Annbefaler ikke Twister Bell 47, fikk prøve den av en jeg kjenner, den flyr av seg selv og du får minimal trening med den hvis du har som mål og lære deg og hovre ordentlig. Så jeg ser på den som et leketøy, selv om alt av modellfly/helikopter/bil/båt er leketøy, så er dette litt i enklesete laget.

          Jeg annbefaler heller MS hornet 2
          404 Page not found

          Er ikke enig i det hele tatt. Man lærer å koordinere stikke bevegelsene, og det kan være ganske krevende å fly et slikt inne på et begrenset område, for den hovrer ikke av seg selv. Må nå stadig korrigere den på stikka. Synes det gir plenty med utfordringer. Som nybegynner er det akkurat sånn det skal være synes jeg, og 100 ganger mer spennende enn simulator.

          Comment


          • #6
            jeg er enig
            Gard Haug
            T-rex 600n Pro
            DX7, Os Hyper, 9351, 611, jk50 potta, gv1, Fromeco

            Comment


            • #7
              Originally posted by Kjellejon
              Er ikke enig i det hele tatt. Man lærer å koordinere stikke bevegelsene, og det kan være ganske krevende å fly et slikt inne på et begrenset område, for den hovrer ikke av seg selv. Må nå stadig korrigere den på stikka. Synes det gir plenty med utfordringer. Som nybegynner er det akkurat sånn det skal være synes jeg, og 100 ganger mer spennende enn simulator.
              100 ganger mer spennede, kanskje, men unyttig som trening eller basis for å fly rc-helikopter. Disse kontraroterende lekene er selvopprettende. Slipp stikka så står de faktisk helt stille i lufta (om ikke de er helt ute av trim eller ødelagt da). Det GJØR IKKE ett normalt helikopter! Jeg skal innrømme at de er kjempefine og ikke minst morsomme å fly. Stikketrening får du jo, men relevant helikopter-trening får du absolutt ikke!
              Tom Erik Smedal
              www.artistic3D.net
              www.photopia.no

              Comment


              • #8
                Originally posted by Tom Erik
                100 ganger mer spennede, kanskje, men unyttig som trening eller basis for å fly rc-helikopter. Disse kontraroterende lekene er selvopprettende. Slipp stikka så står de faktisk helt stille i lufta (om ikke de er helt ute av trim eller ødelagt da). Det GJØR IKKE ett normalt helikopter! Jeg skal innrømme at de er kjempefine og ikke minst morsomme å fly. Stikketrening får du jo, men relevant helikopter-trening får du absolutt ikke!
                Ja man lærer å koordinere stikkebevegelsene. Jeg sliter fortsatt med å regulere høyde rotasjonsbevegelser, og hvordan man styrer et slikt når det kommer mot deg. Synes det er nyttig å få slikt inn i fingrene. For selve stikkeoppsett og slikt er ganske likt. Den største forskjellen såvidt jeg har forstått det er at på et orntlig helikopter må du kontre ethvert utslag på stikka med en motbevegelse når du har fått retning på helikopteret eller noe sånt. For øyeblikket gir det meg ihvertfall stor glede og mye spenning å kjøre en twister bell. Er livredd for å komme nærme ting eller å fly over steder jeg ikke kan lande. Så det gir jo god trening på en måte. Både med hensyn til å tørre, og det å bruke stikkene.
                Last edited by Kjellejon; 04-01-07, 13:51.

                Comment


                • #9
                  For nose-in, stikketrening og andre enkle øvelser må det jo være helt ypperlig å begynne med kontraroterende spør dere meg. Det blir selvsagt ikke det samme som å fly et "normalt" rc-heli, men øvelsene kommer godt med. Dessuten veldig kjekt å ha når det stormer som verst ute på denne årstiden.
                  -=-Trondheim Mfk-=-
                  * Raptor 50 Titan (SE)
                  * T-Rex 450SE
                  * E-Sky CP2 (Solgt)
                  * Vortex
                  * E-Starter
                  * Slow Stick
                  * Spektrum DX7

                  No helicopters were harmed in the creation of this post

                  Comment


                  • #10
                    Kjøpte meg en ny sånn sak da den gamle var utslitt.

                    Med regn og tåke ute er det ganske deilig å ha en sender i lankene og fly mellom spisebordet og platespilleren. Selvsagt ikke helt riktig heli, men en morsom sak som ikke koster noe særlig.

                    Men: selv om jeg har fløyet mange timer med slike saker vet jeg at jeg ikke er å regne som heli-pilot
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment


                    • #11
                      Klart et "normalt" rc heli blir ikke det samme, men man får ivertfall tilfredstilt lysten litt, eller skal jeg si abstinensen.

                      Et av disse mini-3d koptrene hadde vært tøft å prøvd
                      -=-Trondheim Mfk-=-
                      * Raptor 50 Titan (SE)
                      * T-Rex 450SE
                      * E-Sky CP2 (Solgt)
                      * Vortex
                      * E-Starter
                      * Slow Stick
                      * Spektrum DX7

                      No helicopters were harmed in the creation of this post

                      Comment


                      • #12
                        Batteri til sender

                        Har kjøpt meg eit brukt twister bell 47, får det i posten i dag lurer på om nokon kan fortelle meg levetida på batteria i senderen, f.eks 2700mAh?
                        Regner bare med at eg må gå til anskaffelse av lader og oppladbare batteri, nokre gode forslag? Bør passe økonomien til ein student burde kansje ikkje kjøpt helikopter før eg kjem meg i jobb igjen, 16 juni....he he......twb47`en får holde til første lønning!!!!
                        Kan ingen verdens ting om helikopter, men har kjøpt meg ein twister bell 47.....har lyst på eit større

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Hallgeir
                          Har kjøpt meg eit brukt twister bell 47, får det i posten i dag lurer på om nokon kan fortelle meg levetida på batteria i senderen, f.eks 2700mAh?
                          Regner bare med at eg må gå til anskaffelse av lader og oppladbare batteri, nokre gode forslag? Bør passe økonomien til ein student burde kansje ikkje kjøpt helikopter før eg kjem meg i jobb igjen, 16 juni....he he......twb47`en får holde til første lønning!!!!
                          Jeg vil si levetiden er rikelig. Jeg har satt i billige 2100 mAh batterier jeg kjøpte på Jernia. Har ikke hatt mange oppladingene på de selv om jeg har flydd ganske mye nå.

                          Jeg lader de langsomt (1/10C) med en justerbar strømforsyning jeg har. Har også forsøkt å lade med en Hyperion EOS5i lader men den avbryter ladingen alt for tidlig. Muligens fordi batteriene ikke er innkjørt enda, men det kan også være at dioden i ladekretsen i senderen forvirrer en "smart" lader.

                          Kunne sikkert ha brukt tørrbatterier men på min sender sitter batterilokket litt halvdårlig så det er greit å putte i ladbare batterier, tape lokket og lade med ladekontakten på senderen.

                          Biltema har angivelig enda billigere batterier, men aldri når jeg er der.

                          Du får fly pent fram til 16. juni

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by lipo
                            er greit å putte i ladbare batterier, tape lokket og lade med ladekontakten på senderen.
                            Er det med lader på alle desse twb47`ane? Min ligg i Ålesund, så eg har ikkje fått det enda.......om det er tilfellet er det jo ingen problem.
                            Kan ingen verdens ting om helikopter, men har kjøpt meg ein twister bell 47.....har lyst på eit større

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Hallgeir
                              Er det med lader på alle desse twb47`ane? Min ligg i Ålesund, så eg har ikkje fått det enda.......om det er tilfellet er det jo ingen problem.
                              Det er med lader til batteriet i helikopteret. I den nye versjonen tror jeg kanskje også laderen har balanserer innebygget. Det følger ikke med lader (eller batterier) til senderen. Setter du i ladbare batterier i senderen trenger du en eller annen måte å lade de på. Ofte kan man kjøpe 4 batterier og en lader i en pakkeløsning. Du trenger 8 batterier.

                              Comment

                              Working...
                              X