Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dreieretning motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dreieretning motor

    Har nettop inst en ST børsteløs, og ble litt usikker på dreieretning

    Skal propellen gå medurs eller moturs sett forfra flyet?

    Kan dreieretning endres ved å bytte 2 ledere eller går det å invertere kanalen på senderen?

    Helt fersk som dere skjønner

  • #2
    Moturs og ja du kan endre dreieretningen ved ved å bytte om på lederene.

    Er ihvertfall slik på min Nippy
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #3
      hei har den St motoren og gleder meg til å høre hvordan den fungerer for deg. den skal gå moturs. og hvis den går feil vei er det bare å bytte om to av ledningene har ikke noe å si hvilken. reverserer du kanalen så blir bar gassen motsatt.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Nå går den riktig vei.

        Driver å måler strømtrekket med forskjellig propeller, med et tang-ampermeter for likestrøm ut fra batteriet for å se strøtrekk fra batt.

        Har ikke fått 3s batteriene enda men skal kjøre på 2 s frem til slutten av uka( må få flydd litt nå)

        med en 8060 og en 9050 prop ligger det på ca 4,1 A
        og med en 9070 ca 5,2 A

        Dette er jo mye mindre enn i forhold til tabellen fra ST?????????

        Vil jo ikke ødelegge batteriet som kan brukes til andre prosjekter.
        Dette batteriet er 1800mah og kun 5C, sp maks 8 A kont tror jeg

        Noen som har målinger på dette?

        Comment


        • #5
          Sprang ut i hobbyboden og gjorde en måling med 2s lipo og en 8060 propell. hadde ikke noen annen som var hel . fikk da 4.28A. jeg bruker da ett digitalt ampere meter som jeg kobler inni serie med batteriet så det skulle være nøyaktig i hvertfall. og det stemmer jo ganske bra med din måling. tror ikke det er noen fare og bruke det batteriet hvis det skal tåle 8A. så høyt kommer du ikke likevel på 2s.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            Thank you

            Så da er det ikke så galt likevel

            Har du flydd med begge type batteri?

            Er vel en grasal forskjell vel?

            KAn ikke huske hvordan det var med propellkonstr. Str/pitch
            Hva var det som gav mye thrust og hva gav mye fart?

            Hva kjører du på?

            Comment


            • #7
              har ikke prøvd med 2s. men merker stor forskjell når jeg holder motoren i hånda. det er vel nesten dobbelt så mye thrust med 3s kontra 2s.

              når det gjelder propell størrelse så er det stor diameter og liten pitch for mue thrust. og liten diameter og stor pitch for mere fart. hvis du skal prøve med 2s i en e-starter eller formosa så ville jeg prøvd med 9070 propell først. slik at du får nok trekk i hvertfall.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                OKI
                Håper på vindstille imorgen, så får jeg testet litt.

                Når det gjelder BEC så står det at denne kutter på 65% av batteriets spenningsnivå., men etter mine beregninger så må dette bli galt, da mine 7,4 v Li-Ion holder ca 8,3V fulladet, da vil jo cut-off være på 5,39 V og dermed under 3v pr celle, med 3S må man opp i 14V for å få en cut-off over 9v

                Hva skjer hvis man setter i et ikke fulladet batteri, blir ikke cut-off enda lavere hvis ESC detekterer innspenning ved oppstart og dermed får enda lavere cut-off spenning?

                Eller går det akkuratt fordi motoren trekker ned spenningen under belastning og vil kutte i riktig tid likevel?

                Her ble det mye cut-off

                Comment


                • #9
                  hei cut ut du da

                  har tenkt en del på dette selv. og funnet ut at hvis batteriet er fulladet når du setter det i så er det nok ikke noe problem fordi spenningen vil synke en del under belastning. så hvis den kutter på full gass så er det egentlig en del igjen. Det som er kjempefint med denne i forhold til GWS regulator er at når den kutter så trenger du bare så vidt ned på null gass så kan du gi på igjen og ha power. med gws regulatoren så må man ned på null gass og vente 2sekunder før man gir på igjen og de 2sekundene kan være avgjørende for om man står med ett byggesett igjen
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment

                  Working...
                  X