Announcement

Collapse
No announcement yet.

Første Møte Med Fuel Motor!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Første Møte Med Fuel Motor!

    Hallo!

    Ikke le, men jeg må vite hva de forskjellige skruene er til på
    denne motoren som sitter i en Ready 2.Magnum 52 motor. Har aldrig sett en fly motor før.... (kun flydd el fly)Den skal være innkjørt og justert. Klikker du på bilde ser du nummerering( 1 til 4) Fint om du/dere kan si meg hva de forskjellige justeringene gjør. 1 har vel noe med tillgang av fuel?, 2 noe med lufting?, 3 tomgangs skru? 4??. En annen ting er hvor man fyller på fuel?? Vet dette høres dumt ut men har man ikke sett en motor så....Starting av motor og vedlikehold har jeg sånn høvelig inne men hvordan stopper jeg den?

    På forhånd takk!!
    Attached Files

  • #2
    1. Den virker inn på blandingen på fullgass.
    2. Der fyller du tanken, den må være i når du flyr.
    3. Den er ikke noe å bry seg om, men den som er midt under forgasseren er tomgangsdysa.
    4. Den er heller ikke noe å bry seg med, bare for å holde sammen potta.

    Comment


    • #3
      Stemmer det Niklas sier. Men ved siden av "3" der slangen kommer inn på nippelen finner du som nevnt en skru (inni den store svarte "mutteren) finner du altså tomgangs-blandings-justeringsskruen).
      Les denne for å lære hvordan nålene skal justeres: (MFN) ModellflyNytt.no

      Og husk: hvis motoren er passe rett innstilt er det hele tiden snakk om SMÅ justeringer som skal til. Drar du rundt en skrue/nål ei omdreining er du langt ute og kjøre
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Re: Første Møte Med Fuel Motor!

        Originally posted by oae
        Starting av motor og vedlikehold har jeg sånn høvelig inne men hvordan stopper jeg den?
        ...still inn endepunktjusteringen på radioen din, eller link/servoarm slik at den går greit på tomgang når throttel-trimknappen på radioen din står i nøytral. Nårdu skal stoppe motoren drar du til bake trimknappen slik at tønna/spjeldet på forgasseren lukkes helt....
        Mvh

        Olav Lund

        Comment


        • #5
          Takker så mye.

          Comment


          • #6
            Han starta som bare det Virket som den var litt tynn.Justerte den fetere og nå kan jeg gi full gass fort og den går som bare det :P

            Comment


            • #7
              da er du på rett vei gratulerer
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                takker, tyor!

                Comment

                Working...
                X