Announcement

Collapse
No announcement yet.

Etec 3s kontakter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Etec 3s kontakter

    Fikk nettop mine 3S pakker fra Moss Hobby, men disse ser ganske anderledes ut en st model sine mtp kabling.

    Her er de 2 forbrukslederene (selvfølgelig UTEN) plugg, noe jeg ikke var klar over

    I tillegg en 4 pins multipin kontakt.

    Er det slik at denne skal brukes til lading?

    Har JST på JP laderen min, men er med banan-plugg så det går vel å skaffe.

    Hva slags kontakter bør jeg skaffe meg?

  • #2
    Hmm, viste ikke at Etec hadde begynt med 4pins multikontakt. Denne brukes
    til å måle cellene individuellt, for å sjekke om de har komt ut av balanse. Da har kanskje den ene cellen mindre spenning en de andre, noe som kan foresake brann under lading. Hvis dette skjer kan du bruke en Balancer for å
    balansere cellene. Denne kobles til 4pins'en.

    Til vanlig bruker du de to store lederne til lading. Jeg bruker JST på alle mine
    batteripakker, men hvis strømtrekket går over 10A er det lurt å bytte til en annen kontakt, f.eks MPX/Graupner.
    Morten Smøraas

    Comment


    • #3
      JST duger egentlig ikke til mer enn 5Amp.

      Bestem deg for en kontakt-type du vil bruke og anskaff noen av dem. Jeg bruker GoldConnectors, 2mm på alt opp til 20-25 Amp og 4mm på alt som er stort. På ESC`er der jeg skal ha UBEC lodder jeg ut et sett med 2mm GoldConn i Y fra 4mm-erne for å forbinde UBEC...

      Alternativer som er kurante; Deans f.eks.

      Sjekk ei god side med data: 404 Not Found

      Bruker du GoldConn eller Deans til batteriet kan du bruke f.eks 3,5mm for motoren hvis du ikke lodder direkte.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        JST duger egentlig ikke til mer enn 5Amp.

        Bestem deg for en kontakt-type du vil bruke og anskaff noen av dem. Jeg bruker GoldConnectors, 2mm på alt opp til 20-25 Amp og 4mm på alt som er stort. På ESC`er der jeg skal ha UBEC lodder jeg ut et sett med 2mm GoldConn i Y fra 4mm-erne for å forbinde UBEC...

        Alternativer som er kurante; Deans f.eks.

        Sjekk ei god side med data: 404 Not Found

        Bruker du GoldConn eller Deans til batteriet kan du bruke f.eks 3,5mm for motoren hvis du ikke lodder direkte.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment

        Working...
        X