Announcement

Collapse
No announcement yet.

nye Lipo hos Elefun?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nye Lipo hos Elefun?

    hei

    så at Elefun hadde noen nye, eller værtfall nye for meg, lipo til en billig penge, 2s 600mah til 85kr wanma heter de, er det noen som har erfaring med disse? her er en link:

    Siden finnes ikke
    se helt nederst på siden


    Det står foresten ikke at det er lipo men jeg antar det siden de tåler 10c..

    Sigve
    Sigve Haugsnes

    Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


    sigve.haugsnes.net
    www.youtube.com/bergenflyer

  • #2
    Bruker selv 3S Wanma 2500 til en hyperion Z22013 i e-starteren.

    Har ikke noe negativt å komme med, men nå har jeg bare hatt ca 5 flighter med det da...

    Vær oppmerksom at 10C er max, så kontinuerlig er vel kanskje bare 8C?
    Alf Surdal
    Hovsherad

    Comment


    • #3
      Sånn bare for å være vanskelig: "Nye" LiPo som har 8-10C som rating virker på meg som dumping av gamle saker... Men det er nå meg som mener det da.
      Er prisen viktig og ytelsene er gode nok til formålet er det bare å prøve, sikkert ikke alle som er så gadget-gale som meg og sitter på nåler for å få lagt klamme lanker på nyeste generasjon FlightPower... Flere uker å vente
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Dette er billige kinesiske batterier, men funker bra for mitt bruk akkurat nå. Har ikke bruk for mer enn max 20A kontinuerlig på bånn pinne så da holder det med 8C og 2500 mah.

        De kan ikke balanseres med en slik balanseringsmodul så her er det mer snakk om lav pris og kvantitet heller enn maksimal kvalitet og levetid tror jeg..

        Men for å si det sånn: av og til holder det med biltema mens andre ganger skal det være originalt, alt til sin bruk..
        Alf Surdal
        Hovsherad

        Comment


        • #5
          "Nye" LiPo som har 8-10C som rating virker på meg som dumping av gamle saker
          På de fleste fly med børsteløs og lipo er det jo så lang flytid at man vel egentlig ikke trenger noe mer enn 8-10C, har en 360mAh kokam SHD som tåler 20C, og jeg synes det er mye gøyere å fly på en 1200mAh E-tec som bare tåler 8C selv om den veier 3x så mye. det er ikke noe gøy å skifte ut batteriene hele tiden.....

          Det er sikkert rett at kvaliteten ikke er helt på topp, men som alf sa:
          av og til holder det med biltema mens andre ganger skal det være originalt, alt til sin bruk..

          Jeg skal bare bruke disse i en liten 3D EPP og til den prisen går det jo ann å bytte de ut av og til...

          sigve[/quote]
          Sigve Haugsnes

          Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


          sigve.haugsnes.net
          www.youtube.com/bergenflyer

          Comment


          • #6
            var på treff med 3 av karene fra elefun i helga, de hadde med en wildbeast med slike batterier, må si jeg synes de funket meget bra der iallefall.
            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
            www.airheads.no

            Comment


            • #7
              hei.
              jeg så litt på de samme batteriene, men et 4000 mah 3S som skal stå i mpx cargo`en. det står jo et 8,4 v 3000 mah NiMh batteri i det fra før. (vekta vil da gå ned med 230 gram og få 1000 mah mer ) Er det noen som vet om dette batteriet vil "passe" til Cargoen, eller om det vil bli for "lite" med tanke på hvor mye strøm batteriet klarer å levere i forhold til hva motorene trekker?
              Jørgen Wake Stensen
              Bodø MFK
              Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

              Comment


              • #8
                Fikk ett 2s 600mah tilsendt igår, det til 85. Enkelt og greit, du får det du betaler for, er noe av det største dritten jeg har hatt. Hornet'en fløy i 20 sek. før den ikke holdt seg oppe lengre. Batteriet er aldri blitt overbelastet, og har blitt ladet tre ganger på 500mah før jeg flydde den i Hornet'en.
                Morten Smøraas

                Comment


                • #9
                  hei.
                  kanskje jeg skal revurdere kjøp av wanma batterier. et 3S 4000 mah wanma batteri er billigere enn et 3S poly-quest på 2200 mah. tengte faktisk også å kjøpe li-po som mottaker batteri men får se om poly-quest batteriet mitt på 2200 mah holder først før jeg begynner å bestille mer li-po
                  Jørgen Wake Stensen
                  Bodø MFK
                  Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                  Comment


                  • #10
                    Fra no av betaler jeg heller litt mer for kvalitet. Er kjempefornøyd med Etec-batteriene, som har en god pris og bra ytelse.
                    Morten Smøraas

                    Comment


                    • #11
                      Må si meg uenig med deg psyko-lefse. Bruker 3s 2500msh fra wanma og trekker vel en 18A på max med en hyperion 2213 i e-starter sammen med 9050 prop. drar vertikalt så lenge jeg tør...

                      fløy ca 20 minutter med e-starteren forrige gang uten at cutoff slo inn, men regner med jeg klarer 25 minutter med blandet kjøring

                      ligger strømtrekket ditt helt på grensen? eller så har du muligens vært uheldig og har fått et mandagsbatteri?

                      ser du bruker 600 mah batteri i horneten din, du vil ikke kunne treekke mer en 4.8A kontinuerlig da (8*6). trenger du ikke mer strøm enn det i horneten??
                      Alf Surdal
                      Hovsherad

                      Comment


                      • #12
                        Hornet'en ligger på rundt 6A på full gass tror jeg, og en god del under ved hovring. Tror ikke det ble overbelastet, men det kan jeg måle senere. Mulig det bare er de små pakkene som er elendig, eller at jeg har fått ett dårlig batteri som du sier. Men, tester litt mer senere...
                        Morten Smøraas

                        Comment


                        • #13
                          Hvordan (hvor) måler man strømtrekk på batteriet slik dere beskriver?
                          Peter Rahm
                          Siggerud
                          Cirrus RCFK

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Psyko-lefse
                            Hornet'en ligger på rundt 6A på full gass tror jeg, og en god del under ved hovring. Tror ikke det ble overbelastet, men det kan jeg måle senere. Mulig det bare er de små pakkene som er elendig, eller at jeg har fått ett dårlig batteri som du sier. Men, tester litt mer senere...
                            Jeg har et Hornet II og der bruker jeg Wanma 1350 3s Ikke noe problem der. Jeg tror at du trekker for mye strøm i forhold til hva det 600 2S batteriet kan levere. Det er ikke bra å belaste det helt til grensen av hva det kan levere. Etter min mening og erfaring bør det belastes med maks 80% av det det på papiret skal kunne levere. 6A ut av et 2S 600mah er for mye.

                            Men som sagt det er min mening og erfaring.

                            Mvh
                            Simon B. Nielsen
                            Damn these things are hard to fly!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Propepperell
                              Hvordan (hvor) måler man strømtrekk på batteriet slik dere beskriver?
                              Kobler ett multimeter mellom batteri og regulator i serie, og måler strømtrekket, slik:

                              Batteri------------Multimeter---------Regulator
                              '--------------------------------------------'

                              Behold teh amazing ASCI-skillz!!!1111

                              Angående Wanma 600mah 2cell, det kan ikke sammenlignes med Etec 700mah 2s batteriet jeg hadde, da fløy Hornet'en i over 10 minutter...
                              Morten Smøraas

                              Comment

                              Working...
                              X