Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raptor 30 Tunder Tiger motor, rar lyd.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Raptor 30 Tunder Tiger motor, rar lyd.

    Hei

    Var ute og fløy i går, fikk en rar lyd i motoren og en skjelving på hele helikopteret. Måtte gi full gass for å få fenomenet til å slippe, slik at det gikk over til normal igjen. Jeg synes jeg hørte litt på Normal mode, ellers kom det hver gang jeg satte på Idel up kom den rare lyden og skjelvingen.

    Først trodde jeg motoren fikk for lite drivstoff så jeg skrudde opp dysenåla minst 10 hakk, uten noen forandring. Hva kan være feil?
    Med Vennligst Hilsen
    Sondre Aabø
    www.aircam.no

  • #2
    har motoren din gått mange liter fuel?
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

    Comment


    • #3
      Hei

      TT motoren har vel gått ca 35 - 40 lliter ca. Begynne å tulle for omlag 3 liter siden eller noe sånt.
      Med Vennligst Hilsen
      Sondre Aabø
      www.aircam.no

      Comment


      • #4
        mulig at du kan begynne å få litt slitne lagre da. har du tatt op baklokket å sett om hvordan det ser ut? ta og å bytt plugg, det kan ha stor innvirkning på prestandaen.
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

        Comment


        • #5
          Hei

          Skrudde opp baklokket(lokket på motoren som viser inn til veiva), men kunne ikke se eller kjenne noe slark. Den eneste slarken på under 1 mm var når jeg holdt på den sorte runde som går inn i kløtsjen fra motoren. I dreieretning var det litt slark, men kan ikke skjønne at det skal være nok til at det blir så mye vibrasjoner som det gjør.
          Med Vennligst Hilsen
          Sondre Aabø
          www.aircam.no

          Comment


          • #6
            sjekk og om beltet til halen din er stramt nok, løst belte lager rare ting.en for rik motor bobler og lager vibrasjoner, samt at skjev hovedmast/spindel lager problemer. spindelen kan bli litt bøyd ved litt hard landing. ta den ut å sjekk den. rull den på en glass plate. den skal være 100% rett. ellers så kan du sikkert ta kontakt med heli piloter i nærheten der du bor, de er sikkert behjelpelige med feilsøking.
            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
            www.airheads.no

            Comment


            • #7
              Hei

              Først må jeg takke for hjelpen din!

              Ser du lister opp flere feilkilder, har sett over og kan ikke finne noen feil. Neste er da vel å ta seg en tur til nabobyen Sarpsborg og høre med Sarp. Hybby, kanksje vi finner feilen da.

              Takker for hjelpen.
              Med Vennligst Hilsen
              Sondre Aabø
              www.aircam.no

              Comment


              • #8
                Hei

                Har snakket med en som har peiling nå, han mente på at det var clutchèn som var gåèn. Altså den var slitt ut, har jo ikke kræsjet på 1 år med denne modellen og det begynner å bli noen timer i lufta. Hva tror dere?
                Med Vennligst Hilsen
                Sondre Aabø
                www.aircam.no

                Comment


                • #9
                  kan jo hende at belegget er kaputt ja. prøv å bytt det du.
                  Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                  www.airheads.no

                  Comment

                  Working...
                  X